صفحه اصلی / سرخط خبرها / بازدید از اماکن تاریخی ری ۱۵ درصد افزایش یافت
بازدید از اماکن تاریخی ری ۱۵ درصد افزایش یافت

بازدید از اماکن تاریخی ری ۱۵ درصد افزایش یافت

کسب و کار نیوز: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: ۸۷۵ هزار گردشگر از ابتدای امسال تاکنون از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی ری بازدید کردند که به نسبت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, امیر مصیب رحیم زاده روز سه شنبه اظهار داشت: شهرستان ری باوجود حرم مطهر عبدالعظیم (ع) و امام خمینی (ره) سالانه پذیرای گردشگران زیادی است و تدارک و تمهیدات زائران از وظایف اصلی میراث است.
وی عنوان کرد: جاذبه های تاریخی از جمله آتشکده ری، برج طغرل، چشمه علی، برج نقاره خانه، گنبد اینانج، دژ رشکان و بازار تاریخی ری از دیگر اماکنی هستند که گردشگران زیادی را سالانه به این منطقه می کشانند.
رحیم زاده به برگزاری تورهای رایگان ری گردی، چاپ بروشور و تبلیغات از طریق رسانه از مهمترین اقدامات جذب گردشگر در این منطقه عنوان کرد و گفت: امسال به نسبت سال گذشته هم افزایی خوبی برای جذب گردشگر توسط دستگاه های ذیربط انجام شده است.
وی در ادامه پیگیری احداث بازارچه دائمی تولید صنایع دستی را از دیگر اولویت های اداره میراث ری عنوان کرد و افزود: ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی با سرمایه گذاری در این حوزه انجام می شود.
وجود ۱۹۷ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد) و امامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی و… و. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
هم اکنون ۳۹ اثر از مجموع ۱۹۷ اثر تاریخی شهرستان ری ثبت ملی شده اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.