صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / کاهش ۱٫۳ درصدی تولید معادن مس جهانی
کاهش ۱٫۳ درصدی تولید معادن مس جهانی

کاهش ۱٫۳ درصدی تولید معادن مس جهانی

میزان تولید معادن مس شرکت های جهان طی 3 ماهه نخست سال 2019 میلادی، 1.3 درصد کاهش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان مارس ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۴ میلیون و ۸۹۶ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۴ میلیون و ۹۶۱ هزار تن بود.

از این میزان، ۲ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۹۹۴ هزار و ۳۰۰ تن «آسیا»، ۵۳۷ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، ۴۳۶ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۲۷۵ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۶ میلیون و ۳۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸میلادی (۶ میلیون و ۶۳ هزار تن)، حاکی از کاهش نیم درصدی است.

تولیدکنندگان جهانی مس طی ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۵ میلیون و ۸۱۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۵ میلیون و ۸۸۴ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش ۱٫۱ درصدی است.

همچنین، ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده طی ۳ ماهه نخست امسال، ۶ میلیون و ۹۹۲ هزار تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (۶ میلیون و ۷۹۱ هزار تن)، ۲٫۹ درصد افزایش نشان می دهد.

کاهش قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس طی یک سال گذشته میلادی، با کاهش حدود ۵۶۶ دلاری مواجه شده است. به طوری که قیمت این فلز از حدود ۶۵۰۰ دلار بر تن در ماه مارس ۲۰۱۸ به حدود ۵۹۳۴ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.