صفحه اصلی / سرخط خبرها / خودروسازان از تجربه صنایع بزرگ خارجی استفاده کنند
خودروسازان از تجربه صنایع بزرگ خارجی استفاده کنند

خودروسازان از تجربه صنایع بزرگ خارجی استفاده کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده کامل از ظرفیت‌های موجود در کشور برای حفظ و حمایت از صنایع مولد نظیر خودروسازی اهمیت زیادی دارد در عین حال باید استفاده از دانش روز را مورد توجه جدی قرار دهیم و از اقدامات و تجربه های صنایع بزرگ جهانی در راه رشد و توسعه الگوبرداری کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «غلامرضا حیدری» امروز (یکشنبه)  به وجود برخی موانع و مشکلات در زمینه تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع قطعه‌سازی اشاره کرد و گفت: باید برای تسهیل در خرید مواد اولیه و نقل و انتقال بانکی شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

به گفته حیدری، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و صنایع پیشگام در حوزه طراحی و ساخت قطعات خودرو، می‌تواند جایگاه این صنعت را در زمینه ساخت پلتفرم‌ها و محصولات تمام‌ایرانی ارتقا دهد.

وی به بازدید اخیر خود از سایپا اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات پیچیده اقتصادی، این گروه خودروسازی توانسته در راستای منافع ملی، با تلاش برای افزایش میزان تولید محصولات خود و با ابزار کلیدی مدیریت درست، در زمینه تولید محصولات خود رکوردشکنی کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه خودروسازان در پویش ملی بومی‌سازی قطعات، ادامه داد: این اقدام که در راستای تعمیق داخلی‌سازی قطعات خودرو و صرفه‌جویی اقتصادی انجام شده، می‌تواند زمینه افزایش توانمندی این خودروساز را در برابر تحریم‌ها فراهم کند.

همچنین مطالعه کنید:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.