صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / طلای جهانی به کانال ۱۴۰۰ دلاری بازگشت
طلای جهانی به کانال ۱۴۰۰ دلاری بازگشت

طلای جهانی به کانال ۱۴۰۰ دلاری بازگشت

قیمت طلا در معاملات امروز به علت بازگشت تمرکز بازار بر نگرانی‌های در مورد رشد اقتصادی در جهان و کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی، افزایش یافت و هر اونس 1405.68 دلار معامله شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، قیمت طلا در معاملات امروز به علت بازگشت تمرکز بازار بر نگرانی‌های در مورد رشد اقتصادی در جهان و کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی، افزایش یافت و از ۱۴۰۰ دلار گذشت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۶٫۲۳ دلار افزایش ۱۴۰۵٫۶۸ دلار فروخته شد.

همچنین ارزش دلار نیز از بالاترین رقم چند هفته گذشته کاهش یافت و به تقویت طلا کمک کرد.

قیمت طلا روز جمعه به دنبال انتشار آمارهای قوی از فرصت‌های شغلی در آمریکا که احتمال کاهش نرخ بهره بانکی در این کشور را کم کرد، بیش از یک درصد کاهش یافت. (جزئیات بیشتر)

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: «علی‌رغم آمار قوی فرصت‌های شغلی، بازار انتظار کاهش نرخ بهره را دارد. ما هنوز در چرخه کاهش نرخ بهره قرار داریم.»

«بعلاوه، ۱۴۰۰ دلار، سطح مقاومتی قوی‌ای برای طلاست. همچنین رشد اقتصادی در جهان همچنان کند است و ما تنش‌های ژئوپلتیکی میان آمریکا و ایران را نیز داریم. در مجموع، عوامل هنوز برای قیمت طلا تقویتی است.»

فرصت‌های شغلی آمریکا در بخش غیرکشاورزی در ماه ژوئن ۲۲۴ هزار فرصت اضافه شده است که بالاترین رقم در ۵ ماه گذشته به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود جرمی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا سرنخ‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت سیاست پولی این بانک در این هفته در جلسه پرسش و پاسخ کنگره آمریکا ارائه دهد.

کاهش نرخ بهره می‌تواند سبب افزایش قیمت طلا شود زیرا هزینه‌های نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

ذخایر طلای جهان، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری در جهان با پشتوانه طلا در روز جمعه ۰٫۱۸ درصد کاهش یافت و به ۷۹۶٫۹۷ تن رسید.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.