صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / عوارض ساخت و ساز از امروز ۷۰ درصد افزایش یافت+سند

عوارض ساخت و ساز از امروز ۷۰ درصد افزایش یافت+سند

کسب و کار نیوز- شورای شهر سال گذشته نرخ عوارض را بی‌رویه افزایش داد. شهروندان معترض شدند و شورا لایحه را اصلاح و متوسط عوارض ساخت و ساز واحدهای مسکونی را ۷۰ درصد افزایش داد؛ از امروز این مصوبه اجرایی شد اما مشخص نیست تکلیف کسانی که در ۲ ماه گذشته پول داده‌اند چه می شود؟

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، شورای اسلامی شهر تهران افزایش نرخ ضرایب ساخت و ساز را بعد از چند سال در بهمن سال ۹۷ تصویب کرد و در اواخر فروردین افزایش نرخ ها  در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اجرایی شد.

زمانی که ضرایب جدید در ماه دوم بهار در شهرداری اجرایی شد باعث بروز مشکلات فراوانی در معاونت شهرسازی مناطق شد و شهروندان از افزایش بی رویه نرخ ها بسیار گله مند بودند تا جایی که صدور پروانه در شهرداری به شدت کاهش پیدا کرد و به طبع آن شهرداری درآمد جدی در این ۲ ماه کسب نکرد.

برخی از مراجعه کنندگان معتقد بودند که شهرداری بدون حساب و کتاب این نرخ ها را افزایش داده است و شهرداری تهران اعلام می کرد که شورای اسلامی شهر تهران مصوبه را تصویب کرده و شورایی ها هم معتقد بودند که شهرداری تهران توضیح لازم  را نداده است.

این مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرسازی‌های مناطق را قفل کرد. اعتراضات بالا گرفت و بعضاً نرخ عوارض تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته بود البته این موضوع از سوی محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران رد شد اما شهروندان معتقد بودند بهتر است شورایی ها یک بار به مناطق بیایند و ببیند چه مصوبه ای را تصویب کرده اند.

شهرداری تهران وقتی متوجه شد که اشتباه بزرگی انجام داده و موجب اعتراض شهروندان شده است به مناطق اعلام کرد که ۱۰ پرونده را به صورت رندوم مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را برای مرکز ارسال کنند و همچنین کمیته ای برای رفع این مشکل ایجاد شده است.

در واقع بعد از ابلاغ مصوبه تازه متولیان امر به این فکر افتادند که باید مشکلات را احصا و نرخ  عوارض ساخت و ساز را تعدیل کنند.

کار به شورای اسلامی شهر تهران کشید و اعضا پذیرفتند که باید این مصوبه اصلاح شود چرا که مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده است. قرار شد شهرداری نرخ ها را تعدیل کند و دوباره لایحه جدید در این باره به شورای شهر ارائه کند.

یکی از شهرداران مناطق تهران در این باره به فارس گفت: مصوبه ابلاغ شد، قیمت ها تقریباً منطقی شده است و به طور میانگین عوارض ۷۰ در صد افزایش یافته است و این موضوع هم به دلیل بالا رفتن قیمت مسکن است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.