صفحه اصلی / سرخط خبرها / برلیانس کراس؛ یک گام بلند نسبت به H330
برلیانس کراس؛ یک گام بلند نسبت به H330

برلیانس کراس؛ یک گام بلند نسبت به H330

سایپا اولین بار که h330 را وارد بازار کرد، متوجه مشکلی اساسی در این خودرو شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این خودرو شتاب پایین و توانایی کمی داشت. انگار که این خودرو توان راه رفتن نداشت. برای همین تغییراتی اعمال کرد که موتور ۱٫۵ لیتری آن به ۱٫۶ لیتری تبدیل شود، یک باربند اضافه کرد، لاستیک اضافه‌ای دور خودرو چسباند و یک کلمه کراس هم عقب اضافه کرد. لیفان ایکس پنجاه یا کوییک یا ساندرو استپ وی هم همین مسیر را طی کرد تا به یک خودروی کراس تبدیل شود.

یک پیستون جدید در مدل موتور ۱٫۶ لیتری نصب شده که قدرت آن را ۱۰ اسب بخار افزایش داده است. همچنین گشتاور آن از ۱۳۸ نیوتن متر در چهارهزار دقیقه به ۱۵۴ نیوتن رسیده است. تغییر دادن گیربکس در موتور جدید باعث شده که ضریب نهایی آن از ۴٫۶۱۹ به ۴٫۳۷۵ برسد. گیربکس هر دو مدل چهار دنده است که خوشبختانه مانند اکثر محصولات چینی از نوع cvt نیست. این گیربکس تعویض دنده نرمی دارد و دنده معکوس خوبی می‌دهد. تنها نقطه ضعف آن این است که کل سرعت را باید در تنها چهار مرحله یک رنج سرعت زیادی را پوشش دهیم.

ارتقا یافتن موتور باعث شده که راننده برای رسیدن به سرعت مطلوبش کمتر گاز بدهد و در نتیجه صدای آزاردهنده کمتری به داخل اتاق برسد. شتاب خودرو یک پله بالاتر از مدل قبلی است. برلیانس عدد دقیقی از شتاب آن نداده اما در بررسی‌های داخلی گفته می‌شود که کراس ۱٫۵ لیتری در ۱۵ ثانیه و برلیانس ،c3 کراس،  ۱٫۶۵ لیتر در ۱۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر سرعت می‌رسد.

کراس هندلینگ معقولی دارد که اگر یک باد بیاید مثل ۲۰۶ حس چپ شدن به سرنشینان نمیدهد

در c3 cross  یک جی پی اس هم نصب شده که بر روی مانیتور هفت اینچی خودرو نشان داده می‌شود. این خودرو قبلا با ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان قابل خریداری بود. اگر این موضوع که حالا قیمت آن به ۱۷۰-۱۸۰ میلیون رسیده را نادیده بگیریم امکانات آن در حد یک خودروی هم سطح خودش هست.

اگر افرادی از فضای کوچک اتاق ۲۰۶ شکایت داشته باشند می‌توانند این ایراد را با خرید برلیانس کراس c3 رفع کنند. صندلی‌های آن نیمکتی نیست که خسته کننده باشد اما باز هم در طولانی مدت ممکن است فرد را کلافه کند. همچنین در خودرو سیستم مولتی مدیا، کروز کنترل، سنسور عقب نصب شده است. اگرچه سنسور نصب شده اما دوربین دنده عقب ندارد.

کراس نسبت به رقبا حجم بسیار خوبی دارد. در حالی که بیشتر خودروهای هاچبک رقیب ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر در صندوق حجم ظرفیت دارند، فضای بار کراس ۳۱۴ لیتر است.

در کنار نکات مثبت این خودرو نباید معایبش را نادیده گرفت. اگر پای درد و دل راننده‌های کراس بنشینید معمولا از جیرجیر اتاق به خصوص در خیابان‌های دارای چاله و چوله شکایت می‌شود. مثلا اینکه در همه سایت‌هایی که به بررسی خودرو پرداخته‌اند حتما به صدایی که از قاب دور ضبط یا کولر می‌آید اشاره شده است.

اگر تا به حال سوار این خودرو نشده‌اید و در خرید آن شک دارید سایت دیوار را باز کنید و دنبال نام کراس برلیانس بگردید. قیمت حد بالای یک مدل ۹۷ با دو هزار کیلومتر کارکرد نزدیک به ۱۷۰ میلیون تومان است. با فروشنده درباره تست رانندگی صحبت کنید و به همراه او پشت فرمان بنشینید و دوری بزنید تا معایب و محاسن رانندگی آن را دریابید.

منبع : ویرلن

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.