به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا، وی با اشاره به ضرورت فعال شدن بازرسان افتخاری و مردمی، افزود: ستاد انصار در حوزه بازرسی و نظارت در دهه ۷۰ فعال بود و در حال حاضر با وجود بیش از سه میلیون واحد صنفی علاوه به میدان اوردن بازرسان صنفی به کمک بازرسان مردمی و افتخاری و هدفمند کردن بازرسی ها نیاز داریم.
طراحی سامانه ای برای رصد قیمتی یکصد قلم کالای موردنیاز مردم
وی با بیان اینکه سامانهای الکترونیک برای رصد یکصد قلم کالای ضروری و پرمصرف مردم در حال طراحی است، گفت: تلاش می کنیم که این سامانه به صورت اپلیکیشن در دسترس عموم مردم قرار بگیرد و قیمت عرف کالا را به صورت هفتگی با دامنه قیمت (کمینه و بیشینه قیمت) و مقایسه با قیمت عرف در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتواند اطلاعت لازم در اختیار قرار دهید البته باید بگونه ای منتشر شود تا اعتماد را در بازار به وجود آورد.
صادرات به ۱۵ کشور همسایه و به کارگیری رایزن بازرگانی در ۱۰ کشور
مدرس خیابانی با اشاره به برنامههای وزارت صمت برای صادرات به ۱۵ کشور نزدیک و همسایه اضافه کرد: طبق مصوبه شورای عالی صادرات تکلیف داریم که در ۱۰ کشور رایزن بازرگانی به کار بگیریم و طبق هماهنگی با سازمان توسعه تجارت این رایزن ها در یک نظام سازمان یافته، مکلف به اجرای یک فرمت از پیش تعیین شده دارند.تا اطلاعات بازار های هدف و وضعیت رقبا را مرتب تهیه و در اختیار تجار و تولید کنندگان قرار گیرد.
تسهیل مقررات تجاری و استفاده بهینه از ظرفیت بازارچهها و مرزنشینها
وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن در حوزه نمایشگاهی بیان کرد: یکی از جلوه های حضور واحدهای تولیدی ما در بازارهای هدف همین نمایشگاهها هستند. تسهیل مقررات تجاری را هم در دستور کار داریم و با نظر موافق وزیر و وزارت کشور از ظرفیت بازارچهها و مرزنشین ها با توجه به نیازمندیها بیشتر استفاده کنیم و در این حوزه ثبت آماری جای ثبت سفارش را به عنوان یک هدف جهت تقویت این ظرفیت در دستور کار داریم.
توزیع متوازن استفاده از بنادر را در دستور کار داریم
وی با تاکید بر اهمیت حمل و نقل(ریلی و دریایی و هوایی) در موضوع زیر ساختهای تجاری اضافه کرد: این موضوعات لجستیکی را در دستور کار داریم و در خصوص توزیع متوازن استفاده از بنادر جنوبی را نیز در دستور کار داریم و میخواهیم از ظرفیتهای بندر چابهار و بندر انزلی استفاده کنیم. این دو بندر حجم مبادلات تجاری کمتری دارند و همه تمرکز برای ورود کالا نباید فقط در چند بندر جنوبی باشد.