صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استقبال استارت آپ ها از الکامپ
استقبال استارت آپ ها از الکامپ

صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌ها و شتاب دهنده‌ها در الکامپ ۲۰۱۹ حمایت ۷۰ درصدی خواهد کرد

استقبال استارت آپ ها از الکامپ

نمایشگاه الکامپ بزرگ ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امسال در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، شرکت‌های دانش بنیان در دو بخش شرکت‌های استارز و شتاب‌دهنده‌ها حضور خواهند داشت گفت: برای حضور فعال این بخش در نمایشگاه امسال، صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت ۷۰ درصدی تا سقف مشخصی را برای شرکت های استارز و شتابدهنده‌ها فراهم کرده است. امیر ناظمی در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ که با حضور محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد، در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه افزود: در نمایشگاه امسال، شتابدهنده‌ها به صورت مستقل در قالب پاویون حضور خواهد داشت و تاکنون پنج شتابدهنده برای حضور در پاویون اعلام آمادگی کرده‌اند.وی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه که از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه با شعار آینده بهتر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، بخش‌های تخصصی مانند الکام استارز (مخصوص استارت‌آپها)، الکام ترندز (برای فناوری‌های نوظهور)، الکام جابز (برای ایجاد محیط اشتغال) و الکام تاکز (برای ارائه آخرین دستاوردهای فناوری) برپا خواهد شد. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به حضور فعال استارتاپ‌ها در این دوره از نمایشگاه ادامه داد: برخی از شرکت‌های بزرگ امروز، استارتاپ‌های کوچک دیروز هستند که شماری از آنها جایگزین اصلی شرکت‌های بزرگ حوزه آی تی هستند.ناظمی گفت: نمایشگاه الکامپ همواره پویایی داشته و هر سال به برنامه‌های جانبی آن اضافه شده است، در الکامپ امسال نیز در بخش الکام استارز نمایشگاه، یک جایگاه برای استارت‌آپ های حوزه توان‌یابی و کسب‌وکارهای متناسب‌سازی شده معلولان در نظر گرفته شده است، اختصاص جایگاه ویژه به استارت‌آپ های حوزه توان‌یابی و معلولان در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ به این معنی است که اگر کسب‌وکاری برای معلولان مناسب‌سازی شده و به دنبال معرفی آن است، می‌تواند در نمایشگاه الکامپ ارائه شود.
وی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه، سالن ویژه دولت الکترونیک در فضایی حدود ۲۵۰۰ متر مربع با حضور ۴۰ دستگاه دولتی در ۲۲ غرفه مثل سال‌های گذشته دایر خواهد شد. وی یادآور شد: رویکرد ما در این دوره از نمایشگاه در بخش دولت الکترونیک خدمت‌محور خواهد بود و از دستگاه‌های دولتی خواسته‌ایم به جای اینکه چارچوب سازمان خود را معرفی کنند، به معرفی خدمات دستگاهشان بپردازند، در همین راستا، شعار آینده بهتر را در این بخش با خدمات شهروندمحور قرار داده‌ایم و رویکرد ما از دولت به دولت به سمت صحبت با شهروند رفته است.وی گفت: در این دوره از نمایشگاه توزیع بروشور از سوی دستگاه‌های دولتی برای حمایت از محیط زیست ممنوع شده است و این درخواست را به دستگاه‌ها داده‌ایم، دستگاه‌های مربوطه باید محلی را بر روی وب‌سایت خود مشخص کنند و بروشور و محتوای تبلیغاتی خود را در قالب پی‌دی‌اف برای بازدیدکنندگان ارائه دهند. وی درپاسخ به این پرسش که ایا بزرگ کردن الکامپ و توسعه بخش‌های مختلف درست است، گفت: توسعه بخش های مختلف الکامپ و بزرگ کردن آن، جای تعمل دارد، اما این را می‌دانم که به عنوان دولت، بزرگ‌ترین کاری که کردیم این است که برگزاری این نمایشگاه به بخش خصوصی داده شده و بخش خصوصی آن را تاکنون جلو برده است، تمام الکامپ توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، ما همه به عنوان بخش دولتی، همه تلاشمان را کرده‌ایم که این اتفاق بیفتد.

ضرورت حضور رو در روی استارت آپ ها و سرمایه گذاران
نوید متولی، کارشناس فناوری اطلاعات
حضور استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا در فضاهای نمایشگاهی می تواند زمینه رشد و توسعه سریع تر آنها را فراهم سازد. این مهم از آن جایی اهمیت پیدا می کند که هزینه های حضور در رویدادهای بین المللی و نمایشگاه ها بسیار زیاد است و فرصت حضور برای تمام این کسب و کارها در کشورهای دیگر وجود ندارد بنابراین چنین نمایشگاه هایی که در کشور برگزار می شود فرصت خوبی برای نشان دادن توانایی های استارت آپ هاست. دولت می تواند زمینه حضور این کسب و کارها را با حمایت های مالی فراهم کند و باید در این زمینه تمام دستگاه های مرتبط ورود کنند تا شکوفایی کسب و کارهای نوپا تحقق پیدا کند. به طور کلی قرار گرفتن در فضاهایی که تمام کسب و کارها دارای فضای فعالیتی یکسان هستند می تواند به استارت آپ ها کمک کند تا با تبادل اطلاعات و تکنولوژی های مرتبط در مسیر توسعه بیشتری قرار بگیرند.
در بحث راه اندازی استارت آپ از نظر اقتصادی بهترین گزینه، حضور یک سرمایه‌گذار بزرگ است که در این صورت خیال کارآفرین از تأمین منابع مالی آسوده می شود که حضور در این نمایشگاه ها می تواند حضور رو در روی استارت آپ ها و سرمایه گذاران را فراهم کند. سرمایه گذاران این روزها انگیزه بالایی در سرمایه ‌گذاری ندارند و به همین دلیل به انتظار پیداشدن سرمایه گذار نباید دست روی دست گذاشت چراکه به احتمال زیاد به از دست دادن زمان منجر می شود و ایده های بسیاری حیف می شوند. بنابراین برای حضور استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا در این رویدادها باید تمام تلاش دستگاه ها به کار گرفته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.