صفحه اصلی / استان ها / اربعین یک فصل محوری در روابط ایران و عراق است
اربعین یک فصل محوری در روابط ایران و عراق است

استاندار ایلام در دیدار با استاندار واسط :

اربعین یک فصل محوری در روابط ایران و عراق است

کسب و کار نیوز :استاندار ایلام گفت: با توجه به درپیش بودن اربعین نیازمند تعامل و همکاری گسترده‌تر دو کشور ایران و عراق با محوریت ایلام و واسط برای هرچه باشکوه برگزار کردن این مراسم بین‌المللی هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «قاسم سلیمانی دشتکی» در رأس هیئتی به استان واسط عراق سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال محمدجمیل المیاحی استاندار جدید واسط عراق قرار گرفت.
در این سفر که دومین دیدار استاندار ایلام با استاندار جدید واسط عراق است معاونین امور عمرانی و اقتصادی استاندار، مشاور سفیر ایران در عراق، رایزن اقتصادی ایران در عراق، فرماندار مهران، مدیرکل جهاد کشاورزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها و چند تن دیگر از مسئولان استانی نیز حضور داشتند استاندار ایلام در نشست مشترک بین مسئولان دو استان ضمن ابراز خوشحالی از سفر به این استان، اظهار کرد: روابط دو استان ایلام و واسط از گذشته حسنه بوده است و این دیدار نیز به مناسبات فی مابین تحرک بیشتری می‌بخشد.
وی با بیان اینکه این روابط می‌تواند فراتر از محدوده دو استان در مناسبات بین دو کشور ایران و عراق تأثیرگذار باشد، خواستار اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه‌های گذشته بین دو استان شد و تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین نیازمند تعامل و همکاری گسترده‌تر برای هرچه باشکوه برگزار نمودن این مراسم بین‌المللی هستیم.
استاندار ایلام در ادامه خواستار تشکیل کمیته‌ای مشترک با ریاست دو استاندار در جهت مدیریت هرچه بهتر مراسم اربعین شد و تاکید کرد: به صورت متناظر کمیته‌های مشترک با مسئولیت مسئولان دو استان در حوزه‌های مختلف اربعین شکل گیرد که این مهم می‌تواند باعث ایجاد هم افزایی در مراسم اربعین گردد.
استاندار ایلام در ادامه خواستار ایجاد کنسولگری در استان و مکاتبات لازم در خصوص حذف ویزا ما بین دو استان شد و ادامه داد: لازم است در ایجاد بازارچه‌های دو طرف مرز و ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک بر اساس توافقات قبلی پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.
در ادامه این دیدار «محمد جمیل المیاحی» استاندار واسط عراق ضمن ابراز خرسندی از حضور استاندار ایلام و هیئت همراه در عراق خواستار مشارکت بیشتر استان در امور مختلف زوار ایرانی در خاک عراق شد و اظهار کرد: لازم است در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان مشارکت طرف ایرانی بیشتر شود.
وی در ادامه ضمن اعلام پایبندی به تعهدات در تفاهم نامه‌های قبلی، تصریح کرد: علاوه بر مراودات مختلف با استان ایلام فصل مشترک و محوری ما با ایران برگزاری باشکوه مراسم اربعین است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.
در پایان این دیدار در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل مربوط به مرز، مقوله اربعین، مسائل تجار و بازرگانان، بازارچه‌های مرزی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، منابع طبیعی و … بین دو طرف تفاهم نامه‌هایی امضا شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.