صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / اردبیل استان پایلوت در اصلاح دام روستایی است
اردبیل استان پایلوت در اصلاح دام روستایی است

اردبیل استان پایلوت در اصلاح دام روستایی است

کسب و کار نیوز :معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در سطح کشور پایلوت اصلاح دام در مناطق روستایی معرفی شده تا نتایج به دست آمده در سایر مناطق روستایی نیز عملیاتی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مسعود امامی یگانه در نشست دهیاران و روسای شوراهای بخش استان اردبیل اظهار کرد: ۱۴ تیرماه به عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌های نامگذاری شده که ما از تلاش و همراهی دهیاران و شوراها در عمران و آبادانی مناطق روستایی و کم‌برخوردار قدردانی می‌کنیم.
وی ظرفیت روستاها را در تولید محصولات متنوع کشاورزی، دامی، باغی و زراعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: این تولیدات متنوع به توسعه پایدار و همه جانبه روستاها کمک کرده است.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تلاش می‌کند تا در کنار توسعه پایدار روستاها به ایجاد ظرفیت تولید و اشتغال بیشتر در این مناطق کمک کرده به طوری که در همین راستا استان اردبیل در حوزه اصلاح دام استان پایلوت در نظر گرفته شده است.
امامی یگانه مشارکت روستائیان را در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و درآمدزایی یادآور شد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در روستاها به ویژه در بخش گردشگری و بوم‌گردی وجود دارد که ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جلب مشارکت روستائیان زمینه توسعه و توان‌افزایی ساکنان این مناطق را فراهم کنیم.
وی افزود: با هدف آشنایی شوراها و دهیاری‌ها با قوانین به ویژه در حوزه انضباط مالی و اداری دوره‌های مختلف آموزشی را برگزار می‌کنیم که امسال نیز برگزاری این دوره‌ها با تلاش و همت دهیاران و شوراها ادامه خواهد داشت.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نقش شوراها و دهیاری‌ها را در کاهش آسیب‌ها یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه یک سوم جمعیت استان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند ضرورت دارد از این بستر و توان در کاهش آسیب‌ها نظیر اعتیاد، طلاق، خشونت و نزاع‌ها جلوگیری کرده و بستر سالم‌سازی فضای روستاها را در زندگی امن و راحت روستانشینان فراهم کنیم.
اردبیل ۴۰ دهیار زن دارد
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: از سال ۹۵ و با تاکید مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف کشورمان به دقت رصد می‌شود به طوری که اعتیاد به موادمخدر عامل ۵۰ درصد طلاق، ۴۸ درصد سرقت و ۶۰ درصد زندانیان محسوب می‌شود به طوری که همه ساله شاهد افزایش کشفیات موادمخدر به ویژه از نوع صنعتی هستیم.
میرعلی رحیمی‌زاد گفت: در ایران ۲۶ درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند در حالی که این آمار در استان اردبیل ۳۱ درصد است و ما امیدواریم با همراهی دهیاری‌ها و شوراها در مناطق روستایی زمینه حل مشکلات و معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد، حاشیه‌نشینی، بزهکاری، طلاق و نابسامانی در مناطق خاص را پیگیری کرده و به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در مناطق روستایی سکونت دارند، تصریح کرد: ۸۷۰ دهیاری در استان وجود دارد در حالی که ما ۵۱۹ دهیار داریم که ۴۰ نفر از آنها زن و مابقی مرد هستند.
رحیمی‌زاد ادامه داد: ۶۷ نفر دهیار با مدرک فوق لیسانس، ۴۸ نفر با مدرک لیسانس، ۲۶۹ نفر فوق دیپلم و ۱۳۶ نفر با مدرک دیپلم فعالیت می‌کنند که خوشحالیم همه دهیاران ما از نعمت سواد بهره‌مند هستند.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید سرانه درآمد روستائیان سه برابر افزایش یافته به طوری که از سال ۹۲ تاکنون روند واریزی ما به دهیاری‌ها در حال افزایش است به طوری که در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان و در سه ماهه امسال تیز ۶۸ میلیون تومان واریزی به حساب دهیاری‌ها را شاهد بودیم.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل اظهار کرد: ماشین‌آلات دهیاری‌ها به ۵۰۰ دستگاه رسیده است و ما از محل اشتغال پایدار روستایی موفق شدیم برای ۲ هزار و ۱۸۰ طرح ۱۹۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم تا زمینه اشتغال ۴ هزار و ۹۶۱ نفر فراهم آید.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.