صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / خرید آنلاین بلیط هواپیما با مسترتیکو
خرید آنلاین بلیط هواپیما با مسترتیکو

خرید آنلاین بلیط هواپیما با مسترتیکو

به گزارش کسب و کار نیوز،به هنگامی که تصمیم به سفر هوایی می گیرید، اصلی ترین مسئله تهیه بلیط هواپیماست. روش های متعددی برای تهیه بلیط وجود دارد. شما می توانید به آژانس های مسافرتی مراجعه نموده یا از طریق سایت های مختلف، بلیط مورد نظر خود را تهیه نمایید. حتی می توانید در لحظه آخر و پای پرواز نسبت به خرید بلیط اقدام نماید، البته ریسک این نوع خرید بسیار زیاد است و ممکن است موفق به خرید نشوید. برای داشتن سفری لذت بخش، برخی نکات را باید در تهیه بلیط در نظر بگیرید که در این مقاله به آنان خواهیم پرداخت.

زمان مناسب خرید بلیط هواپیما

با توجه به کثرت تقاضا برای خرید بلیط هواپیما، معمولا لازم است تا برای سفر هوایی خود زودتر برنامه ریزی نموده و نسبت به خرید بلیط اقدام نمایید. در اغلب مواقع از چند روز قبل از موعد پرواز، امکان تهیه بلیط وجود ندارد. به ویژه اگر برای زمان های خاص و روزهای تعطیل برنامه سفر دارید، ضرورت دارد بسیار زودتر نسبت به خرید بلیط اقدام نمایید. مهم ترین عامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما، زمان خرید بلیط می باشد.

      تهیه بلیط هواپیما

در شرایط اضطراری که سفر پیش بینی نشده ای برای شما حادث شده است، می توانید چند ساعت قبل از پرواز به فرودگاه و آژانس هواپیمایی مراجعه نمایید تا در صورت وجود بلیط کنسلی نسبت به خرید آن اقدام نمایید، اما بهتر است برای سفرهای خانوادگی و در ایام تعطیلات این ریسک را تقبل ننمایید.

نوع بلیط هواپیما را تعیین کنید

دو نوع بلیط هواپیما به هنگام خرید به شما پیشنهاد می شود، بلیط سفر هوایی شما می تواند سیستمی یا چارتر باشد. در نوع بلیط سیستمی، ایرلاین ها برنامه های مشخصی با قیمت های مشخص برای پروازهای با مسیر مشخص دارند اما بلیط های چارتر زمانی به شما پیشنهاد می شود که یک ایرلاین برنامه ای غیر برنامه رایج همیشگی برای پرواز ها ارائه نموده است. اما تفاوت این دو نوع بلیط برای شما به عنوان مسافر چیست؟

بلیط سیستمی برای گروه های سنی مختلف از جمله بزرگسالان، کودکان و نوزادان متفاوت است اما در خصوص بلیط های چارتر این شرایط صادق نیست و تمامی بلیط ها برای تمامی سنین ( به جز نوزادان و کودکان زیر دو سال که هزینه کمتری دارند) قیمت یکسانی دارد. به همین دلیل در اغلب مواقع بزرگسالان از بلیط های سیستمی استفاده می نمایند.

بلیط سیستمی و چارتری در هزینه نیز تفاوت های قابل توجهی با هم دارند. در اغلب مواقع بلیط های سیستمی، قیمت بالاتری در مقایسه با بلیط های چارتری دارند. بد نیست بدانید که در روزهای پر مسافر، تفاوت زیادی میان قیمت پرواز های چارتر و سیستمی وجود ندارد و بلیط چارتر، اغلب در زمان های کم تراکم سفر، قیمت های پایین تری دارند

البته لازم به توجه است که زمان خرید بلیط سیستمی نیز در قیمت آن تاثیر زیادی دارد، هرچه به زمان پرواز نزدیک تر می شوید، هزینه بلیط سیستمی بیشتر می شود.

تفاوت دیگر انواع بلیط چارتر و سیستمی، در امکان کنسل نمودن بلیط است. در صورتی که بلیط چارتر خود را کنسل نمایید، امکان استرداد هزینه بلیط وجود ندارد اما در بلیط های سیستمی می توانید با پرداخت درصد مشخصی جریمه، نسبت به کنسل نمودن بلیط خود اقدام نمایید.

تقریبا تمامی ایرلاین های داخلی دارای پرواز های سیستمی و چارتر می باشند. پرواز چارتر و سیستمی برای پرواز های داخلی و حتی پرواز های خارجی نیز تعریف می شود.

به هنگام خرید بلیط هواپیما، به کلاس پرواز توجه کنید

ممکن است حتی در خرید یک نوع بلیط هواپیما در یک پرواز مشخص با قیمت های مختلفی مواجه شوید. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در کلاس پرواز است. کلاس پرواز شما می تواند فرست کلاس یا اکونومی باشد. بلیط اکونومی یا اقتصادی که بلیط استاندارد نیز گفته می شود، رایج ترین نوع بلیط هواپیماست اما بلیط های فرست کلاس، نوع ویژه بلیط هستند و خدمات رفاهی بیشتری دارند. فراموش نکنید بلیط های ارزان، چارتر و لحظه آخر فقط برای بلیط های اکونومی تعریف می شود و بلیط های فرست کلس همیشه قیمت بالاتری دارند.

خدمات ویژه کلاس پروازی فرست کلاس به معنای خدمات نامطلوب بلیط های اکونومی نیست. تفاوت خدمات رفاهی این دو نوع کلاس پرواز، به ایرلاین ها بستگی دارد و هر ایرلاین تعریف مشخصی از بلیط فرست کلاس دارد. برای مثال هنگامی که بلیط فرست کلاس تهیه می نمایید، اولویت سوار شدن به هواپیما با شماست و در این کلاس پرواز، هرگز با صف و شلوغی مواجه نمی شوید. در اغلب ایرلاین ها، برای بلیط های فرست کلاس، منوی غذا ارائه می شود و اغلب پذیرایی کیفیت بسیار بالایی دارد. در بلیط فرست کلاس، مسافران فضای اختصاصی خود را دارند. ممکن است این تفاوت فضا در دو نوع کلاس پرواز فقط به فاصله صندلی ها محدود شده یا تفاوت ها بسیار زیاد باشد به طوری که مسافران فرست کلس تخت خواب های راحت و نرمی را در اختیار داشته باشند. خدمات رفاهی برای سرگرمی مسافران نیز در دو نوع کلاس پروازی تفاوت زیادی دارد. برای پروازهای طولانی، پرواز فرست کلاس می­تواند بسیار لذت بخش باشد

سالن های انتظار، نحوه حمل تا پای پرواز و بسیاری دیگر از خدمات در انواع کلاس های پروازی متفاوت است.

البته ممکن است در برخی مواقع با اصطلاح کلاس پرواز تجاری یا بیزینس کلاس نیز مواجه شوید. این کلاس پروازی نیز در دسته گرانقیمت و لوکس قرار می گیرد اما تفاوت های کوچکی با فرست کلاس دارد و تقریبا خدمات رفاهی آن را می توان بین کلاس اکونومی و فرست کلاس دانست.

در پرواز های داخلی ممکن است تفاوت کلاس های پروازی زیاد نبوده یا اصلا در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی از طرف ایرلاین پیشنهاد نشود.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

یکی از روش های سریع برای تهیه بلیط هواپیما، خرید آنلاین می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت های معتبر نسبت به بررسی زمان و قیمت بلیط های هواپیما انواع ایرلاین ها در مسیرهای مختلف پروازی اقدام نمایید. سایت مستر تیکو با ارائه بلیط های هواپیما در مسیرهای مختلف پروازی  از ایرلاین های مختلف، سفر لذت بخش هوایی برای شما فراهم می نماید. کارشناسان این سایت، آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره های لازم می باشند. در این سایت تمامی خدمات تهیه و استرداد بلیط هواپیما ارائه می شود

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.