صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اصلاح تعرفه های وارداتی صنایع، مطابق نیاز روز کشور
اصلاح تعرفه های وارداتی صنایع، مطابق نیاز روز کشور

معاون وزیر صنعت اعلام کرد

اصلاح تعرفه های وارداتی صنایع، مطابق نیاز روز کشور

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در گذشته برای اجرای تعرفه ها، مصوبه هیات وزیران اخذ و تعرفه ها برای یک سال اعمال می‌شد، اما امروز مطابق نیاز روز کشور عمل خواهیم کرد و در کوتاه ترین مدت به اصلاح تعرفه ها خواهیم پرداخت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «فرشاد مقیمی» امروز (چهارشنبه) در دومین روز از ششمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی ایران در جمع فعالان این صنعت، اظهارداشت: امروز و با اعمال تحریم‌ها کشور در وضعیتی خاص به سر می‌برد، تحریم‌هایی که صنعت و تولید کشور را نشانه گرفته است.
به گفته این مقام مسئول، تجربه نشان داده هرکجا تحریم‌ها در سال‌های گذشته بیشتر شده، توسعه صنایع کشور نیز در آن ایام اتفاق افتاده و به عبارتی نرخ صنعتی‌شدن افزایش یافته است.
وی بیان داشت: در این شرایط غیر متعارف برای رفع مشکلات باید اقدامات جدیدی به انجام برسانیم، زیرا با دشمنی مواجه هستیم که به شدت تحرکات اقتصادی ما را رصد کرده و زیر نظر دارد.
مقیمی یادآور شد: در بحث حمایت از صنایع داخلی، از سال گذشته چند سیاست اصلی را این وزارتخانه در دستور کار قرار داده که مهمترین آنها اصلاح تعرفه‌ها است.
وی توضیح داد: در حوزه‌هایی که تولید داخل داشته باشیم و بتوانیم نیازهای کشور را تأمین کنیم، با سیاست‌های تعرفه‌ای مناسب به حمایت از آنها خواهیم پرداخت.
معاون وزیر صنعت یادآور شد: امروز در حوزه گمرکی با مشکلاتی مواجه هستیم و اگر بخواهیم قوانین و مقررات گمرکی را در شرایط عادی دنبال کنیم واحدهای تولیدی حتماً با دشواری‌هایی مواجه خواهند شد، در این پیوند توافقاتی با گمرک برای تسهیل امور انجام داده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: مواد اولیه موجود در گمرک، هر مشکلی هم اگر داشته باشند ۷۰ درصد آنها قابلیت ترخیص دارند.
مقیمی گفت: در موضوع تسویه حساب‌های مالیاتی نیز واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلاتی مواجه هستند، به همین منظور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوب شد اقساط بدهی مالیاتی واحدها از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه تبدیل شود.
وی بیان داشت: در موضوع تأمین ارز مورد نیاز واحدها، اینکه صرافی‌ها درخواست مبالغ بیشتری برای تأمین ارز از شرکت‌ها می‌کنند، هیچ پشتوانه قانونی و مقرراتی ندارد و این مشکل به بانک مرکزی منعکس خواهد شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هر روش و شیوه پیشنهادی صنعتگران و بخش خصوصی که به تسهیل در انجام کار و رونق تولید کمک کند را با آغوش باز پذیرا هستیم.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که پروانه و جواز دارند هیچ محدودیتی برای واردات مواد اولیه ندارند حتی اگر بخواهند این مواد را برای مجموع فعالان صنف خود خریداری کنند.
مقیمی در خاتمه بیان داشت: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد و استفاده از ظرفیت‌های خالی و به فعلیت درآوردن همه آنها از جمله مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت در سال جاری است.
به گزارش ایرنا، ۱۰۷ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حاضر شده‌اند که شامل ۳۰ شرکت خارجی از کشورهای چین، آلمان و ژاپن می‌شود.
۷۰ تولید کننده و وارد کننده در قالب ۳۰۰ نشان تجاری داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.
این نمایشگاه تخصصی چهار روزه که روز گذشته (سه شنبه) افتتاح شد همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برقرار است، جمعه به کار خود پایان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.