صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / غریب پور خواهان حضور حداکثری بخش خصوصی در فعال سازی معادن کوچک شد
غریب پور خواهان حضور حداکثری بخش خصوصی در فعال سازی معادن کوچک شد

غریب پور خواهان حضور حداکثری بخش خصوصی در فعال سازی معادن کوچک شد

رییس هیات عامل ایمیدرو خواستار حضور حداکثری بخش خصوصی در طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایمیدرو، غریب پور در نشست بررسی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک تاکید کرد:‌ حضور حداکثری انجمن ها و تشکل های مرتبط با بخش معدن در این طرح سبب ارتقای جایگاه معادن کوچک در تولید، تجارت و اشتغال زایی می شود.
وی در این نشست که رییس خانه معدن ایران، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، مجری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک، مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و جمعی از کارشناسان این حوزه حضور داشتند، با اشاره به جلسات مستمر برای پیگیری و حل مسائل این معادن، اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در این طرح سبب اتخاذ تصمیم های مشترک و همچنین سرعت در اجرای تصمیم ها می شود.

غریب پور یادآور شد: چنانچه در گذشته شرایط مساعدی برای مشارکت دادن بخش خصوصی فراهم شده بود، امروزه در موضوعات اصلی همچون اکتشاف، شاهد سرعت عمل بالایی بودیم و قطعا شرکت های خصوصی،‌ عملکرد بهتری در این حوزه داشتند.

رییس خانه معدن ایران نیز گفت: با هدایت سرمایه ها به سمت توسعه اکتشاف، شاهد سرعت گرفتن برنامه های این بخش خواهیم شد. محمد رضا بهرامن افزود: افزایش یافتن سرعت اجرای برنامه ها در اکتشاف، به معنای رشد ماهانه اشتغال در کشور خواهد بود.

از سوی دیگر سید رضا عظیمی مجری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس اظهار داشت: جلسات متعددی با انجمن ها و تشکل های بخش معدن در جهت اجرای گسترده این طرح گذاشته ایم.

وی با بیان اینکه از تشکل ها در شورای هماهنگی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس دعوت به عمل آورده ایم، گفت: برنامه های جدیدی برای ۳۱ استان طراحی و اقداماتی نیز انجام شده است.

مجری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس افزود: طبق هماهنگی های انجام شده، انجمن سنگ برنامه فعال سازی ۱۰۰ معدن را برعهده گرفته است.

عظیمی به نمونه هایی از برنامه فعال سازی معادن کوچک اشاره و تصریح کرد: برخی از این معادن با مشکل نبود روش مناسب “فروش” و “تکنولوژی تولید” مواجه هستند این در شرایطی است که در قالب طرح فعال سازی، اکنون تعدادی معادن سنگ آهن هماتیتی در یزد و هزمزگان در حال تجهیز برای تولید و همچنین فروش هستند.

وی تاکید کرد: هم اکنون تجهیزات مناسبی در اختیار معادن مورد نظر قرار گرفته که هزینه سرمایه گذاری پایینی هم داشته اند و در صورت ایجاد بازار فروش اولیه، شاهد تحرک و شروع دوباره فعالیت آن ها می شویم.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.