صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / احراز صلاحیت مدیران دولتی بررسی می‌شود
احراز صلاحیت مدیران دولتی بررسی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت

احراز صلاحیت مدیران دولتی بررسی می‌شود

کسب و کار نیوز- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در تبصره 2 قانون بودجه آمده که وزارت اقتصاد مکلف است شرایط احراز صلاحیت مدیران در دولت را بررسی کند تا با انجام این کار از کاهش بهره‌وری جلوگیری شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، محمد حسینی گفت: وزارت رفاه با توجه به ماموریتهای گسترده‌ای که به آن محول شده و با توجه به حجیم بودن سطح کار این وزارتخانه و تحولات اقتصادی کشور، نیازمندیم که دولت، مجلس و وزیر رفاه نگاه ویژه ای اتخاذ کنند.

وی افزود: در حوزه افزایش مستمری، بخش‌های مختلفی در وزارت رفاه شامل آن می شود که البته اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما با اینکه در حوزه افزایش حقوق و دستمزد نیز شاهد اقدام موثر و به موقع هستیم امابا حقوقی که متناسب با نرخ تورم باشد فاصله داریم.

حسینی با اشاره به اینکه باید کارفرما و تولیدکننده در تعیین حقوق و دستمزد باید دیده شوند افزود: کارگران و مددجویان بهزیستی با توجه به مسائل اقتصادی تحت فشار هستند اما کارهای خوبی انجام شده که اهمیت بحث آموزش فنی‌حرفه ای نمونه این اقدام موثر است؛که مهارت اموزی را به فرزندان یاد می دهد.

نماینده آشتیان،تفرش و فراهان در مجلس گفت: در بحث حمایت از معلولان باید بیشتر کار کرد هرچند اقدامات حمایتی آغاز شده و از طرف دیگر تشکل‌های کارگری نیز فعال شده اند، اما بازهم جای کار بسیاری وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد: در صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی علیرغم این که یکی از چالش‌های نظام است اما در همین فاصله با همین کمبودها در حوزه شفافیت اقدامات خوبی انجام و پاسخ بسیاری از سوالات مردم داده شد.

حسینی بحث برکناری مدیران ناکارآمد و عزل مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند را در ادامه شفاف‌سازی موثر دانست و گفت: این شفافیت‌ها باعث دلگرمی وهمچنین اعتماد مردم به نظام می‌شود و در این جهت باید حمایت لازم را انجام دهیم.

وی گفت: در تبصره ۲ قانون بودجه،وزارت اقتصاد و امور دارایی مکلف شده که شرایط احراز صلاحیت مدیران را درحوزه شرکت‌های دولتی و زیرمجموعه دولت انجام دهد که با انجام این کار از کاهش بهره‌وری در این مجموعه‌ها جلوگیری می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.