صفحه اصلی / استان ها / استقرار اولین بالگرد اختصاصی اورژانس هوایی در ایرانشهر
استقرار اولین بالگرد اختصاصی اورژانس هوایی در ایرانشهر

استقرار اولین بالگرد اختصاصی اورژانس هوایی در ایرانشهر

کسب و کار نیوز:با حضور نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر، مدیران بازرسی و روابط عمومی، رییس اورژانس پیش بیمارستانی، معاون اجرایی حوزه درمان، سرپرست اداره تعالی خدمات بیمارستانی و کارشناسان ستادی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، استقبال از استقرار بالگرد اختصاصی اورژانس هوایی ایرانشهر صورت گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر محمدنعیم امینی فرد نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های طرح تحول سلامت و ارتقا کیفی و کمی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی با پیگیری‌های انجام گرفته و مساعدت‌های خاص دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و عنایت ویژه دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور خوشبختانه امروز شاهد استقرار اولین بالگرد هوایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ایرانشهر هستیم.
دکتر امینی فرد افزود: سی و چهارمین پایگاه ثابت اورژانس هوایی کشور در ایرانشهر مستقر شده است و بالگرد مورد استفاده آن از نوع «ایرباس» مدل آن BKi 117 BTO است.
وی بیان کرد این بالگرد از بالگردهای اختصاصی اورژانس ١١۵کشور است که ارزش ریالی آن معادل ۴۰ میلیارد تومان بوده و چیزی حدود چهار میلیارد صرف تجهیز آن خواهد شد و با تلاش دست اندرکاران امر از یوم جاری شاهد خدمات رسانی اورژانس هوایی خواهیم بود.
دکتر محمد مهران امینی فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهار کرد: با توجه به هماهنگی که با کادر پرواز و اورژانس ۱۱۵ انجام شده است ارائه خدمات در حوزه تحت پوشش تا شعاع ٢٠٠ کیلومتر و یا بازه زمانی دو و نیم ساعت پرواز انجام شود.
دکتر امینی فرد ضمن تشکر از مقام عالی وزارت بهداشت و رئیس اورژانس کشور بیان کرد: امیدواریم در صورت نیاز به خدمات اورژانس هوایی در منطقه بتوان رضایت مندی مردم را با ارائه این خدمات جدید و گران قیمت فراهم کرد و البته در آینده‌ای نه چندان دور اورژانس هوایی چابهار نیز افتتاح و راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: هدف از استقرار بالگرد با توجه به وسعت حوزه تحت پوشش و پراکندگی آن و صعب العبور بودن راههای ارتباطی منطقه در مواقع بحران این است، مصدومان سریع‌تر به مراکز تخصصی بیمارستان در سطح یک و دو انتقال یابند که بتوان گامی مؤثر برای رضایت‌مندی و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به مردم فراهم کرد و علاوه بر انتقال بیمار می‌توان از آن بعنوان وسیله‌ای سریع و مطمئن در انتقال خون، دارو و تجهیزات پزشکی در مواقع لازم نیز استفاده کرد.
دکتر ابوذر کوثری فرماندار ایرانشهر نیز ضمن تشکر از پیگیری‌های نماینده ایرانشهر و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر این کار بزرگ، ارزشمند و ماندگار را حاصل تلاش و تعهد به سلامت مردم دانست و استمرار اینگونه خدمات را خواستار شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.