صفحه اصلی / استان ها / ‌بیماران مبتلا به ایدز جرأت گفتن بیماری خود را ندارند
‌بیماران مبتلا به ایدز جرأت گفتن بیماری خود را ندارند

یک مسئول:

‌بیماران مبتلا به ایدز جرأت گفتن بیماری خود را ندارند

کسب و کار نیوز:‌رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تعدادی از مبتلایان به بیماری ایدز جرأت گفتن بیماری خود را در جامعه ندارند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌رضا فاضلی افزود: این مشکل به علت عدم حمایت‌های اجتماعی از سوی خانواده، مسئولان و … ناشی می‌شود و این افراد ترس از طرد شدن در سطح جامعه دارند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت اجتماعی یکی از مهمترین نیازهای یک بیمار مبتلا به ایدز است، ادامه داد: زمانیکه حمایت اجتماعی از این افراد در جامعه وجود داشته باشد افراد راحت تر می‌توانند بیماری خود را اعلام کنند و روند درمان را به پیش ببرند.
فاضلی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از این بیماران با توجه به شرایط بیماری که دارند توان کار کردن را ندارند در نتیجه بیکار هستند و ارائه بسته‌های حمایتی یکی دیگر از نیازهای ضروری این افراد است.
وی اظهار کرد: هر چند تعدادی از این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی هستند اما رقم ماهیانه‌ای که برای آنها واریز می‌شود، اندک است و کفاف گذراندن یک زندگی را ندارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مبتلایان به بیماری ایدز در خراسان شمالی ۶۰ نفر است، گفت: انجام رفتارهای پرخطر عامل اصلی بروز این بیماری در حال حاضر در افراد است.
وی تاکید کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری در این استان رو به کاهش نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.