صفحه اصلی / استان ها / ۲۵۰۰ دانش آموز محروم‌ترین منطقه آموزشی ایران مدرسه‌دار می‌شوند
۲۵۰۰ دانش آموز محروم‌ترین منطقه آموزشی ایران مدرسه‌دار می‌شوند

۲۵۰۰ دانش آموز محروم‌ترین منطقه آموزشی ایران مدرسه‌دار می‌شوند

کسب و کار نیوز :۲۵۰۰ دانش آموز محروم‌ترین منطقه آموزشی ایران با همت مؤسسه مردم نهاد دستیاری به دشتیاری و منطقه آزاد چابهار مدرسه‌دار می‌شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ‌مدیرعامل منطقه آزاد چابهار می‌گوید: شاخص فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان کمتر از ۶ متر است که اخلاف فاحشی با میانگین شاخص فضای آموزشی کشور دارد.
عبدالرحیم کردی تصریح می‌کند: منطقه آزاد چابهار در راستای مسؤلیت اجتماعی با مشارکت مؤسسه مردم نهاد دستیاری به دشتیاری تحول در فضای‌های آموزشی جنوب استان ایجاد می‌کند.
وی می‌افزاید: ساخت ۸۳ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در روستاهای عمدتاً محروم چابهار و کنارک آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود همه کلاس‌ها برای مهر ۹۸ آماده شود.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بابیان اینکه شاخص‌های وزارت آموزش و پرورش دشتیاری چابهار را محروم‌ترین منطقه آموزشی کشور برآورد کرده است، ادامه می‌دهد: عمده کلاس‌های درس و مدرسه‌ها در روستاهای “بدشدت ” محروم و دورافتاده دشتیاری ساخته می‌شود.
دستیاری به دشتیاری، مؤسسه‌ای مردم‌نهاد، دانشجویی و جوان محور که می‌خواهد در سیستان و بلوچستان، انقلاب آموزشی کند؛ این مؤسسه که هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از قلب دانشگاه‌های تهران شروع شده، می‌خواهد به مراتب محرومیت را از محروم‌ترین استان آموزشی ایران بزداید، تمرکز خود را بر محروم‌ترین منطقه آموزشی سیستان و بلوچستان گذاشته است.
به گواه شاخص‌های استانی و کشوری سازمان توسعه و نوسازی مدارس ایران و وزارت آموزش و پرورش، بخش بزرگ آموزشی دشتیاری از توابع چابهار با بیش ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۲۹ هزار دانش‌آموز، محروم‌ترین منطقه آموزشی ایران است؛ دستیاری یاری به دشتیاری بنا دارد در مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و مدرسه داری در محروم‌ترین بخش و استان آموزشی ایران انقلاب کند.
مؤسس دستیاری به دشتیاری می‌گوید: شاکله این مؤسسه را ما دانشجویان ورودی ۹۲ دانشگاه علامه بنا نهادیم، ابتدا فعالیت خود را به‌عنوان یکی از کانون‌های دانشگاه علامه تهران شروع کردیم؛ در این کانون که نخستین کانون خیریه دانشگاه علامه بود، ما کارهای خیری می‌کردیم.
حسین علیمرادی می‌افزاید: ما در مناطق محروم با برگزاری اردوهای جهادی علمی، فرهنگی و آموزشی به محرومان خدمت‌رسانی می‌کردیم، در این اردوها که با اردوهای جهادی بسیج فرق عمده دارد، دانشجویان بنا به تخصص و رشته تحصیلی‌شان در مناطق محروم خدمات آموزشی، علمی، طراحی و پایش ارائه می‌دانند و برخلاف اردوهای جهادی، ساخت‌وساز را با نظارت به نیروهای پیمانکار بومی واگذار می‌کردند.
وی تصریح می‌کند: از سال ۹۲ تا ۹۴ به اردوهای جهادی مشغول بودیم تا اینکه در سال ۹۴ با یکی‌از دانشجویان با استعداد دانشگاه آشنا شدیم که اهل دشتیاری بود؛ استعدادهای فراوانی داشت و ما بسیار تعجب آمیز بود؛ بعد که در مورد محرومیت‌های دشتیاری و سیستان و بلوچستان بیشتر تحقیق کردیم، تمام فعالیت کانون خیری را متمرکز بر دشتیاری گذاشتیم و نام کانون را ” دستیاری به دشتیاری” گذاشتیم.
این فعال خیری می‌گوید: دشتیاری محروم‌ترین بخش آموزشی ایران در محروم‌ترین استان آموزشی ایران است؛ این منطقه، ۳۲۰ مدرسه در بخش‌های مختلف و ۲۹ هزار دانش آموز دارد که عمده‌شان در در مدارس تخریبی و ناایمن و بدون انشعاب برق و یا آب درس می‌خوانند.
وی ادامه می‌دهد: ما در این مؤسسه خیریه قصد داریم، در عرض ۱۵ سال، ۳۳۰ مدرسه استاندارد در دشتیاری بسازیم و یا تعمیر و نوسازی کنیم؛ فعالیت این مؤسسه در حوزه مدرسه سازی از سال ۹۶ با ساخت اولین مدرسه آغاز شده و تاکنون ۳ پروژه شامل بازسازی ۱۰ کلاس درس و ساخت ۶ کلاس با اعتباری بالغ ۵۱۰ میلیون تومان انجام دادیم وهم اکنون ۲ مدرسه ۶ و ۳ کلاسه را در دست ساخت داریم.
وی درباره مشارکت با منطقه آزاد چابهار هم می‌گوید: برای اولین بار است که ما ساخت این تعداد مدرسه را در دستور کار داریم، این ۸۳ کلاس درس قرار است با ۵۰ درصد با اعتبارات خیری مؤسسه و ۵۰ درصد با اعتبارات منطقه آزاد چابهار ساخته شوند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.