صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / ایران با تحریم به موفقیت‌های بزرگی دست یافت

مدیرعامل راه‌آهن عراق:

ایران با تحریم به موفقیت‌های بزرگی دست یافت

کسب و کار نیوز- مدیرعامل راه‌آهن عراق با بیان این‌که تحریم‌ها علیه ایران باعث شد تا ایران به موفقیت‌های بزرگی دست یابد، گفت: پروژه‌های متعددی را در عراق داریم که می‌توانیم آنها را به ایرانی‌ها واگذار کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،طالب جواد کاظم در نشست سه جانبه راه‌آهن ایران،‌عراق و سوریه با بیان این‌که تحریم‌ها علیه ایران باعث شد تا ایران به موفقیت‌های بزرگی دست یابد، اظهار کرد: در خصوص توافقنامه بین حمل و نقل عراق و وزیر راه و شهرسازی برای ساخت خط آهن شلمچه- بصره باید تاکید کنم که راه آهن عراق امکانات بالایی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم این کار سرعت بگیرد و راه آهن ایران به عراق متصل شده تا به این ترتیب بتوانیم این خط را به راه آهن سوریه هم متصل کنیم.

وی با بیان این که ستون فقرات یادداشت تفاهم بین ایران و عراق راه آهن است، افزود: چیزی که بین ماست یک یادداشت تفاهم است. اگر بخواهیم توافقنامه امضا کنیم باید هیئت وزیران عراق آنرا تصویب کند که زمان زیادی را می‌خواهد.

وی بیان کرد:  در پایان جلسه می‌خواهیم به جای توافقنامه، صورتجلسه را امضا کنیم تا این کار سرعت بگیرد. الان کمیته ها را تشکیل دهیم تا در پروسه به تفاهمی برسیم و بتوانیم موافقت هیئت وزیران عراق را دریافت کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن عراق در واکنش به اظهارات مدیرعامل شرکت ساخت در خصوص تعیین سرمایه‌گذار و پیمانکار  ساخت خط‌آهن شلمچه-بصره که به بنیاد مستضعفان واگذار شده است، بیان کرد:‌خواهش می‌کنیم قبل از امضای قرارداد با سرمایه‌گذار و پیمانکار با راه آهن عراق هماهنگ کنید، در عراق پروژه های متعددی را به پیمانکاران واگذار کرده‌ایم که نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند نمی‌توانیم دوباره با شرکتی قرارداد امضا کنیم که کار ما دوباره عقب بیفتد.

طالب جواد کاظم با بیان این‌که درباره با بنیاد مستضعفان هم ما می‌خواهیم با ما مشورت کنید، تاکید کرد:‌اگر به این صورت باشد کارهای شبیه به این پروژه را برای اجرا داریم که می توانیم انرا به ایرانی‌ها واگذار کنیم. البته هر مانعی که در این پروژه ۳۳ کیلومتری به وجود آید آرزوی اتصال را برآورده نمی‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.