صفحه اصلی / استان ها / نبود اراده قوی برای حل مشکل ‌زباله ‌ها در بجنورد
نبود اراده قوی برای حل مشکل ‌زباله ‌ها در بجنورد

نبود اراده قوی برای حل مشکل ‌زباله ‌ها در بجنورد

کسب و کار نیوز :‌عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: مشکل دفن زباله در بجنورد تبدیل به یک زخم کهنه شده است و در حقیقت اقتصاد طلای کثیف در این شهر در حال از بین رفتن است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا باغچقی افزود: چندین سال است که برای ساماندهی معضل زباله در بجنورد صحبت می‌شود و جلسات مکرر گذاشته شده و هر سری وعده جدید نیز داده می‌شود اما کار به نتیجه نرسیده است.
وی ادامه داد: یک مرتبه حرف از ایجاد دفن گاه زباله و مرتبه دیگر از راه اندازی کارخانه کمپوست می‌شود اما تاکنون پاسخ قاطع و صریحی داده نشده است.
باغچقی در پاسخ به این سوال که پروژه ساخت دفن گاه زباله که از سال ۹۶ در منطقه نجف آباد شهرستان بجنورد در حال احداث است به چه نتیجه‌ای رسیده است؟ اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در این منطقه مطرح می‌شود مباحث اجتماعی است که مانع راه اندازی هرچه سریع‌تر آن می‌شود اما به نظر می‌رسد علاوه بر وجود چنین مشکلی، اراده قوی نیز پشت آن شکل نگرفته که اگر چنین چیزی وجود داشت تاکنون باید پروژه به بهره برداری می‌رسید.
وی به دفنگاه کنونی زباله‌های شهر بجنورد در کوه باباموسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زباله در محلی دفن می‌شود که می‌تواند نقطه بسیار خوبی برای مباحث گردشگری باشد.
این مسئول با تصریح بر اینکه زباله‌ها در این منطقه به صورت غیراصولی دفن می‌شود، تاکید کرد: بخشی از قابلیت‌های گردشگری این منطقه به علت مشکل مذکور از بین رفته که البته قابلیت بازآفرینی دارد اما بسیار زمان بر است.
وی گفت: هرچقدر روند دفن غیراصولی زباله در محل کوه باباموسی ادامه یابد وضع بدتر می‌شود و بالاخره در زمان خیلی طولانی مدت شیرابه‌های نفوذ کرده به زمین هرچند که منطقه کوهستانی است، بالاخره بر روی مواردی همچون آب‌های زیرزمینی تأثیرگذار خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.