صفحه اصلی / سرخط خبرها / یک نماینده مجلس: دلخوشی به «اینستکس» اشتباه راهبردی است
یک نماینده مجلس: دلخوشی به «اینستکس» اشتباه راهبردی است

یک نماینده مجلس: دلخوشی به «اینستکس» اشتباه راهبردی است

کسب و کار نیوز- عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت نباید همه سیاست‌ها و برنامه‌هایش را معطوف به برجام، کند، گفت:اشتباه راهبردی دیگر دولت این است که به اجرای "اینستکس" از سوی اروپایی‌ها دلخوش کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی برجام، گفت: قرار بود از طریق برجام مشکل آب خوردن را حل کند، اما امروز بازار ارز و به تبع آن صنعت و تولید را دچار مشکل کرده است.

وی همچنین به خروج آمریکا از برجام و نیز بدعهدی اروپایی‌ها در روند اجرای آن اشاره کرد و اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی به تعهداتش، چهره واقعی دولتمردان این کشور را نشان داد، اما از طرف دیگر اروپایی‌ها نیز به تعداتشان عمل نکردند که معتقدم این، نمونه‌ای از دموکراسی و مردم‌سالاری غربی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه دولت نباید همه سیاست‌ها و برنامه‌هایش را معطوف به برجام، کند، گفت: اشتباه راهبردی دیگر دولت این است که به اجرای “اینستکس” از سوی اروپایی‌ها دلخوش کرده است، این ساز و کار مالی نتیجه‌ای جز هدر دادن وقت و انرژی کشور برای حل مشکلات ندارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا اضافه کرد: تنها راه مقابله با تحریم، به‌کارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مدنظر مقام معظم رهبری است، اگر به این سیاست‌‌ها توجه شود و خود را معطل اروپایی‌ها و یا آمریکایی‌‌ها برای بهبود وضعیت معیشتی کشور نکنیم، شاهد رشد اقتصادی و نیز بهبود شرایط معیشتی کشور و مردم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تاکنون برجام هیچ حاصلی برای کشور و بهبود وضعیت اقتصادی نداشته است، باید به این نکته توجه شود که راه برون‌رفت از وضعیت موجود اقتصادی و معیشتی، توجه به نیروی کار داخلی و جلوگیری از مهاجرت افراد از روستاها به شهرهاست.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: “اینستکس” و یا هر ساز و کار مالی دیگری می‌تواند برای کشور مفید باشد، اما مشروط بر اینکه زیرساخت‌های داخلی را نیز اصلاح کرده و در داخل، عزمی برای بهبود وضع موجود وجود داشته باشد که متأسفانه چنین عزمی را در دولتمردان نمی‌بینیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.