صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / اینستکس کافی نیست؛ منتظر اقدام عملی هستیم
اینستکس کافی نیست؛ منتظر اقدام عملی هستیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت

اینستکس کافی نیست؛ منتظر اقدام عملی هستیم

کسب و کار نیوز- عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «اینستکس» برای شروع اقدامات اروپا خوب است اما همین اینستکس هم کافی نیست و منتظر هستیم ببینیم اروپایی‌ها قرار است چه اقداماتی عملیاتی را مدنظر قرار دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از میزان، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، با اشاره به موضوع «اینستکس» گفت: اروپایی‌ها باید اقدامات عملی خود را انجام دهند.

وی افزود: «اینستکس» برای شروع اقدامات اروپا خوب است اما همین اینستکس هم کافی نیست و منتظر هستیم ببینیم اروپایی‌ها قرار است چه اقداماتی عملیاتی را مدنظر قرار دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر اقدامات اروپا مورد تائید جمهوری اسلامی ایران باشد به گفته رئیس جمهور ما هم به تعهداتمان بازخواهیم گشت وگرنه اقدام بعدی روشن است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: البته ما فکر می‌کنیم تحرکاتی که از سوی گروه کشور‌های اروپایی به وجود آمده نتیجه تعیین ضرب‌الاجل ایران بوده است  و این موارد برای ما تا حدودی قابل پیش‌بینی بود. چرا که اروپایی‌ها می‌دانند با تولید بیش از ۱۳۰ تن آب سنگین و مواد غنی شده بیش از ۳۰۰ کیلوگرم، اقدام بعدی ایران برداشتن سطح غنی‌سازی است؛ یعنی به یک نوعی می‌توان تعبیر کرد که ما می‌توانیم به ۲۰ درصد غنی‌سازی برسیم و فوردو را مجددا فعال کنیم بنابراین تمام تلاش‌ها در باب این است که این موارد اتفاق نیافتد.

به گزارش میزان، مجید تخت‌روانچی نماینده ایران در سازمان ملل گفته است: اینستکس مانند ماشینی بسیار زیبا، اما بدون بنزین است.  وضعیت فعلی اینستکس کافی نیست.

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.