صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از راه دریا انجام می شود
۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از راه دریا انجام می شود
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

۹۰ درصد تجارت وزنی ایران از راه دریا انجام می شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران ظرفیت مناسبی در حمل و نقل دریایی دارد و هم اینک ۹۰ درصد تجارت وزنی کشور از این طریق انجام می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی حسن زاده روز چهارشنبه در بازدید از بندر چابهار و نشست با مدیران این بندر اظهار داشت: از مجموع ۱۰۰ درصد تجارت ایران ۹۰ درصد تجارت وزنی از طریق دریا انجام می‌شود که از این مقدار ۸۱ درصد آن در جنوب کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سازمان بنادر رتبه خوبی در سرمایه پذیری بین همه دستگاههای دولتی داریم و سرمایه گذاران نیز مشتاق و متقاضی حضور در سازمان بنادر و دریانوردی برای سرمایه گذاری هستند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امسال تعرفه‌های خدمات مواد معدنی اعم از تخلیه، بارگیری و انبارداری را افزایش داده‌ایم، خاطرنشان کرد: تسری قوانین منطقه آزاد به بنادر چابهار در مجلس شورای اسلامی است که تا چند ماه دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین سه نفر از وزرای اقتصادی دولت در نامه‌ای تأکید کرده‌اند که بحث تسری قوانین و مقررات مناطق آزاد به بندر چابهار از اولویت‌های توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.

حسن زاده افزود: درصورت تصویب این طرح، کمک‌های شایانی در حوزه تخفیفات، تسهیلات و مالیات انجام می شود.

وی ادامه داد: تنها سه درصد خدمات انبارداری کشور از ۱۰۰ درصد را شرکت انبارهای عمومی ارائه می‌کند و ۹۷ درصد این خدمات را بخش خصوصی انجام می‌دهد که این امر توجه بیش از پیش به بخش خصوصی را نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.