صفحه اصلی / سرخط خبرها / هموار کردن مسیر توسعه استارت آپ ها

افشین کلاهی

هموار کردن مسیر توسعه استارت آپ ها

کسب و کار نیوز- استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان با وجود مشکلاتی که بر سر راه خود دارند می توانند تکیه گاهی برای اقتصاد کشور شوند. این مهم موجب می شود تا اهمیت این شرکت ها بیش از پیش آشکار شود و حمایت ها از این کسب و کارها بیشتر شود.

سرمقاله

به گزارش کسب و کار نیوز، چندسالی است که گستره فعالیت دانش‌بنیان‌ها افزایش یافته است. این دسته از شرکت‌ها به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات توانسته‌اند خودنمایی کنند و به موفقیت‌های اقتصادی زیادی نیز در بازارهای داخلی دست یابند. با این حال برای آنکه شاهد رشد کسب و کارهای نوپا و توسعه آنان تا مرز صادرات باشیم باید در وهله نخست چالش‌های موجود را از پیش پای آنان برداریم. حل مشکلات و هموار کردن مسیر توسعه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان می تواند ارزآوری را به کشور افزایش دهد و از طرفی دیگر اشتغالزایی را رونق دهد. امروز برای ایجاد مشاغل در بخش های مختلف هزینه های زیادی صرف می شود که می توان با کمک این شرکت ها و کسب و کارها این هزینه ها را به حداقل کاهش داد.

صادرات و داشتن بازار عرضه کالاها و خدمات تولید شده یکی از مهم ترین مسائلی است که از بدو تاسیس و راه اندازی استارت آپ ها باید به آن توجه شود. در این راستا دولت می‌تواند علاوه بر تسهیلات مالی در حل مشکلات حضور در بازار نیز موثر باشد و تنش‌های میان بخش سنتی و استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها را از میان بردارد. به این ترتیب پس از حل مشکلات بازار داخلی می‌توان امید به توسعه صادرات و افزایش درآمدهای ارزی از طریق استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها داشت. متاسفانه تحریم‌های خارجی به اضافه تحریم‌های داخلی در برابر استارتاپ‌ها و فعالیت شرکت‌های نوآور، سدی جدی‌ ‌ایجاد کرده است. در صادرات محصولات دانش‌محور ممنوعیت نقل و انتقالات پولی و همچنین محدودیت مبادله ارز، موجب بی‌انگیزه شدن شرکت‌های استارتاپی و بنگاه‌های دانش‌محور شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.