پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / از خروج گندم مرغوب استان همدان جلوگیری شود
از خروج گندم مرغوب استان همدان جلوگیری شود

از خروج گندم مرغوب استان همدان جلوگیری شود

کسب و کار نیوز : معاون امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید براینکه از خروج گندم‌های مرغوب به خارج از استان جلوگیری شود،گفت: نباید فضایی ایجاد شود که گندم‌های مرغوب از استان خارج شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ظاهر پورمجاهد در کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان همدان، با بیان اینکه همه باید با هماهنگی و انسجام تلاش کنیم خرید تضمینی گندم به خوبی در استان انجام شود، اظهارکرد: سیاست گذاری صورت بگیرد که گندم‌های مرغوب از استان خارج نشود.
وی با تأکید به اینکه در انتخاب افراد مستقر در کمیسیون‌های خرید توجه و دقت شود به‌طوریکه افراد پای کار در این زمینه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: در صورتیکه در مراکز خریدی که با ترافیک مواجه می‌شوند به منظور سهولت کشاورزان افراد جدید تزریق شوند و چند مرکز تا ساعت ۱۲ شب فعال باشند.
وی تصریح کرد:در ایام خرید تضمینی گندم کمیسیون‌های خرید باید در روزهای تعطیل فعال باشند و ساعات خرید گندم از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب باشد اما در مراکزی که با ازدحام و صف طولانی مواجه می‌شوند باا هماهنگی تا ساعت ۱۲ شب خرید صورت بگیرد.
پورمجاهد با اشاره به جلوگیری از خروج گندم مرغوب استان، تأکید کرد: تلاش ما این است گندم از استان خارج نشود و هرگونه حمل و نقل گندم با مجوز صورت بگیرد.
معاون امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر حذف واسطه‌ها در روند خرید تضمینی گندم، از شرکت غله و تعاون روستایی خواست تا جایی که می‌توانند مراکز خرید را توسعه دهند و گفت: مراکز خرید به ویژه در کانون‌های تولید گندم توسعه یابد و در این زمینه سعی شود پیشگیرانه عمل شود.
وی بیان کرد: برای انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی از طریق سامانه خریدگندم بلامانع است اما باید سیاست‌گذاری شود که گندم‌های خوب استان به خارج نرود.
پورمجاهد با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و ترویج برای کشاورزان صورت بگیرد، افزود: در نقاطی که تجمع تولید بالاست و روستاهای مرزی استان در بحث خرید گندم و آهنگ حمل به‌طور ویژه دیده شوند.
معاون امور اقتصادی استاندار همدان در پایان تأکید کرد: براساس دستورالعمل خریدتضمینی گندم تا حد امکان از ذخیره‌سازی گندم در فضاهای باز جلوگیری شود.

همچنین مطالعه کنید:

ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالحسن خلیلی اظهار داشت: صادرات صنایع غذایی جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.