صفحه اصلی / استان ها / وجود ۱۲۰ مدرسه تخریبی در چهارمحال و بختیاری
وجود ۱۲۰ مدرسه تخریبی در چهارمحال و بختیاری

وجود ۱۲۰ مدرسه تخریبی در چهارمحال و بختیاری

کسب و کار نیوز :مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری از وجود ۱۲۰ مدرسه تخریبی در سطح استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمدرضا براتی با اشاره به وجود یک هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در استان، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ مدرسه در استان وجود دارد که ۱۲۰ مدرسه تخریبی بوده و نیازمند بازسازی است، همچنین یک‌هزار مدرسه نیازمند مجهز شدن به سیستم گرمایشی و سرمایشی است تا امنیت در این مدارس تأمین شود.
وی گفت: با توجه به شرایط موجود و قیمت مصالح ساختمانی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت مدارس تخریبی استان ۲۵۰ میلیارد تومان است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: برای ۶۰۰ مدرسه در استان که نیازمند ترمیم و مقاوم‌سازی بوده، باید هر چه سریع‌تر اقداماتی انجام شود.
براتی افزود: علی‌رغم افزایش قیمت و مشکلات اقتصادی، خیران همراهی و تعامل مطلوبی در ساخت مدارس داشته‌اند.
وی بیان کرد: طی سال‌های اخیر مخصوصاً دو دهه گذشته خیران کمک‌های بسیاری داشتند، زیرا اگر کمک خیران به عنوان بازوان توانمند آموزش و پرورش در ساخت و تجهیز مدارس نبود، آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری مواجه می‌شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به وجود ۳۳۰ خیر مدرسه‌ساز و ساخت ۳۰۶ پروژه با مشارکت خیرین از سال ۶۱ تا ۹۷ در استان، تصریح کرد: یک هزار و ۵۴۱ باب کلاس درس با زیربنای ۲۰۷ هزار و ۳۵۰ متر مربع با مشارکت خیرین در استان احداث شد.
براتی ادامه داد: در سال گذشته از ۳۰ باب پروژه افتتاح شده، ۲۰ پروژه در قالب ۹۸ کلاس درس با زیربنای ۱۴ هزار متر مربع با مشارکت خیرین احداث شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری از ۶۰ پروژه در حال اجرا بوده و ۴۵ پروژه در قالب ۲۰۵ کلاس درس با زیربنای ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع با مشارکت خیرین انجام می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.