صفحه اصلی / سرخط خبرها / لطفا تعطیلات ۲ هفته‌ای مجلس را لغو کنید

لطفا تعطیلات ۲ هفته‌ای مجلس را لغو کنید

کسب و کار نیوز: یک نماینده اصولگرای مجلس خواستار این شد که تعطیلات مجلسی ها در شرایطی که مردم دچار مشکلات اقتصادی لغو شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرآنلاین، سه علنی امروز مجلس با حواشی همراه بود. از درخواست برای لغو تعطیلات مجلس تا ایجاد شبهه در صحت آرای مربوط به انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰.

بالاخره ما مجلس هستیم یا نیستیم؟

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس در تذکری شفاهی گلایه هایی را به همکارانش در پارلمان وارد کرد. او گفت: بالاخره ما یا مجلس هستیم یا نیسیتم؟ در قانون بودجه سال جاری، ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی و کمک به حل مشکلات اقتصادی مردم در نظر گرفتیم تا کالاهای اساسی ارزان‌تر به دست مردم برسد.

وی افزود: اگر قصد داشتیم مردم همچنان با مشکلات اقتصادی و معیشتی خود دست و پنجه نرم کنند دیگر نیاز به اصلاح قانون نبود و چنین مصوبه‌ای را به تصویب نمی‌رساندیم.سوال ما این است که چرا برخی افراد با رفاه مردم که همراه با عدالت باشد، مخالف هستند و از هیئت رئیسه مجلس به ویژه رئیس مجلس تقاضا می‌کنم که هر چه سریع‌تر این موضوع روشن و شفاف شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بنده این است که تعطیلات دو هفته آتی مجلس شورای اسلامی لغو شود، تصریح کرد: در این وضعیت قرار است دو هفته ما به تعطیلات برویم بهتر است با وضعیت کنونی این تعطیلات را لغو کنید.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: مجلس درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی وظیفه خود را که قانون گذاری است، انجام داده است و دولت هم در حال پیگیری این موضوع است و اگر پیشنهاد دیگری برای نحوه تخصیص و پیگیری این موضوع دارید، ارائه کنید.

ایجاد شبهه آقای کاندیدا در آراء نمایندگان

تصمیم گیری درباره ریاست کمیسیون اصل ۹۰ برای سال اخر عمر مجلس دهم از دیگر دستورکارهای امروز نمایندگان بود. فرهاد تجری برای معرفی به صحن از سوی کاندیدا معرفی شده بود که در نهایت نتوانست اعتماد نمایندگان را کسب کند.

اما فرهاد تجری به سرعت دکمه تذکر را فشار داد و از همکارانش بخاطر این رای ندادن کرد. او گفت: علی رغم این که چند بار رئیس مجلس اخطار دادند که گلدان و برگه‌های تعرفه را بیاورند، در این زمینه تأخیر شد و در جمع آوری آرا هم یک سری از همکاران جلوی چشم من رأی نمایندگان دیگر که نام من نوشته بود را از افراد می‌گرفتند و آن را خط می‌زدند. آگر آرای باطله را نگاه کنید تعداد ۵۰ رأی باطله غیر قابل قبول است. بیش از ۵۰ رأی به نام تجری نوشته شد اما برخی از همکاران آنها را خط زدند.

تجری که مدعی شد حداقل ۱۳۰ رأی داشته، تاکید کرد: من به این نحوه رأی گیری اعتراض شدید دارم و از هیأت رئیسه می‌خواهم از آرای همکاران صیانت کند و پس از بررسی انتخابات صورت گرفته نتیجه را اعلام کنند.  آیا این طبیعی است که تمام خط خوردگی‌ها نام من را داشته و بعد خط خورده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: گاهی مشکل در رأی گیری به وجود می‌آید و نمایندگان به دوستانشان اعتماد می‌کنند. این مشکلی است که یک بار باید حل شود.

وی اضافه کرد: اصلاح آئین نامه برای انجام این رأی‌گیری ها با دستگاه‌های الکترونیکی یک بار به صحن مجلس آمده و مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفته. در حالی که رأی اعتماد وزرا با دستگاه‌های الکترونیکی انجام شده سالم‌تر و سریع‌تر است. لذا از کمیسیون تدوین آیین نامه می‌خواهم یک بار دیگر برای اصلاح در این آئین نامه تلاش کنند تا این این مشکل حل شود.

رئیس مجلس همچنین خطاب به تجری گفت که شکایت وی در هیأت رئیسه بررسی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.