صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دستورالعمل اجرایی نظام پایش دانشگاه آزاد ابلاغ شد

دستورالعمل اجرایی نظام پایش دانشگاه آزاد ابلاغ شد

کسب و کار نیوز - رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد را ابلاغ کرد.

 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به اجرایی شدن نظام پایش آزاد از سال تحصیلی آینده، دکتر بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی و مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل اجرایی نظام پایش آزاد را تشریح کرد.

در این دستورالعمل تأکید شده است: در نظام پایش آزاد با هدف مدیریت و راهبری اثربخش، یکپارچه و شبکه‌ای پژوهش های تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاهی و سازماندهی و برنامه‌ریزی هدفمند آنها و همچنین شناسایی استعدادهای حل مسئله و توانمندسازی آنها نسبت به شکست و تبدیل چالش ها و مسائل ملی کشور به مسائل دانشگاهی و قرار دادن آنها به عنوان زمینه های پژوهشی پایان‌نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری اقدام می شود.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ اهداف نظام پایش آزاد شامل مواردی از جمله رصد و پایش نظام‌مند موضوعات پژوهش های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی آنها به سمت حل چالش ها و مسائل ملی، افزایش کارآیی، اثربخشی، همسویی و هم‌افزایی پژوهش های تحصیلات تکمیلی، ارتقای دانشگاه به یک سازمان یکپارچه آموزشی و پژوهشی نوآورانه و فناورانه حل مسئله و پاسخگو به مسائل ملی و همگام‌سازی، ایجاد ارتباط هدفمند دانشگاه با تحولات جامعه و پیشرفت های علم و فناوری و… است.

در این دستورالعمل آمده است: نظام پایش آزاد دارای سه سطح «سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی»، «برنامه‌ریزی، هماهنگی و پشتیبانی» و «عملیاتی و اجرایی» است که به صورت منسجم، هماهنگ و در تعامل با یکدیگر عمل می‌کنند.

همچنین در این دستورالعمل به جزئیات کاملی از ارکان اجرایی و تقسیم وظایف شامل شورای عالی، دبیرخانه مرکزی، دبیرخانه استان و معاون پژوهشی واحد پیشرو و مقررات مالی دبیرخانه استان اشاره شده که در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.