صفحه اصلی / سرخط خبرها / بازگشت تمام آثار تاریخی ایران به کشور فعلاً در حد آرزوست
بازگشت تمام آثار تاریخی ایران به کشور فعلاً در حد آرزوست

بازگشت تمام آثار تاریخی ایران به کشور فعلاً در حد آرزوست

کسب و کار نیوز :مدیر کل موزه های کشور با اشاره به وجود آثار تاریخی ایران در مخازن موزه های دیگر کشور ها گفت: بازگشت تمام آثار به کشور در حد آرزوست و میسر نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, «محمد رضا کارگر» گفت: هزاران آثار تاریخی ایران در مخازن دیگر موزه‌های جهان وجود دارد، که از تعداد دقیق آن بی خبر هستیم.
وی با اشاره به گستردگی ایران در هزاران سال گذشته، گفت: تعدادی از آثار که هم اکنون در موزه‌های متعلق کشورهای منطقه نگهداری می‌شود، متعلق به آن دوره است.
کارگر وجود آثار تاریخی کشورهای دارای تمدن در دیگر کشورها تنها مختص ایران ندانست و گفت: آثار تاریخی دیگر تمدن‌ها مانند مصر، ایتالیا و کشورهای آفریقایی در موزهای دیگر مشاهده می‌شود.
به گفته وی شاید اگر آثار تاریخی مصر در دیگر موزهای کشورها موجود نبود؛ معلوم نیست شناخت از این تمدن به گستردگی حال حاضر بود.
وی افزود: مالکیت معنوی آثار ایران همواره متعلق به ایران می‌ماند ولی بازگشت تمام آنها به راحتی میسر نیست و فعلاً در آرزوست.
کارگر گفت: اگر اجماعی جهانی در میان مردم جهان شکل بگیرد و سازمان‌های جهانی نیز حمایت کنند، ممکن است بتوان امکان بازگشت آثار به وجود آید.
مدیر کل موزه‌های کشور گفت: هم اکنون سازمان میراث فرهنگی دغدغه جدی برای بازگشت آثار تاریخی بخصوص آنهایی که در حراجی‌ها خرید و فروش می‌شود را دارد و در صورتی که خبری از وجود آثار ایران در حراجی‌ها باشد، ورود پیدا می‌کند.
وی رایزن‌های فرهنگی، دیپلمات‌ها ایران و مردم علاقمند را از جمله مراجع اطلاع رسانی از وجود آثار تاریخی ایران در حراجی‌ها اعلام کرد و گفت: البته ما نیز به طور مرتب آثار حراجی‌ها را رصد می‌کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.