صفحه اصلی / استان ها / مهریز قطب تولید نهال پسته در کشور
مهریز قطب تولید نهال پسته در کشور

مهریز قطب تولید نهال پسته در کشور

کسب و کار نیوز:رئیس جهادکشاورزی مهریز گفت: مهریز با تأمین ۲۰ درصد از نیاز کشور به نهال پسته، مقام اول تولید تولید نهال در کشور را در اختیار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «محمد جعفری» در دیدار با فرماندار شهرستان که به مناسبت هفته جهادکشاورزی برگزار شد، ضمن اعلام این خبر افزود: مهریز با ورود به فناوری کشت‌های پیشرفته هیدروپونیک NFT که در گلخانه بهشت ارنان در حال انجام است، هم از لحاظ فناوری و هم سطح زیر کشت و میزان تولید محصول در سطح خاورمیانه پیشرو است.
وی همچنین گفت: مهریز با تولید سالانه ۱۲ هزار تن تخم مرغ، هفت هزار قطعه جوجه شترمرغ و همچنین پرورش و نگهداری ۱۲۰ رأس آهو، مقام اول استان و در رابطه با تولید شیر، عسل و گوشت طیور رتبه دوم استان را در اختیار دارد.
جعفری موضوعاتی نظیر ارتقای بهره‌وری آبیاری، کشت گیاهان کم آبخواه و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و نشایی را از برنامه‌های در اولویت جهادکشاورزی مهریز خواند.
وی به تلاش برای توسعه و رونق کسب و کارهای کشاورزی و دامی در راستای ایجاد مهاجرت معکوس به روستاها اشاره کرد و افزود: با حمایت از دامداران و کندوداران، همچنین توسعه گلخانه‌های زیر ۳۰۰ مترمربع و پرورش کرم ابریشم که به سادگی در منزل نیز انجام می‌شود، در جهت اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی گام برمی‌داریم.
«رضا زارع زاده» فرماندار مهریز نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در قدیم کار کردن و نان بازو خوردن به خودی خود ارزش تلقی می‌شد اما متأسفانه امروزه این ارزش به ضد ارزش تبدیل شده است.
وی گفت: بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده با نپرداختن به کارهای یدی مانند کشاورزی، تعبیر متفاوتی از کار دارند لذا باید در این زمینه با فرهنگ‌سازی، جوانان را به سمت اشتغال‌زایی سوق دهیم تا نرخ بیکاری شهرستان به کمتر از ۹ درصد کاهش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.