صفحه اصلی / استان ها / ۱۰ باغ ویلای غیرمجاز در محدوده خمینی‌شهر تخریب می‌شود
۱۰ باغ ویلای غیرمجاز در محدوده خمینی‌شهر تخریب می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب خمینی‌شهر:

۱۰ باغ ویلای غیرمجاز در محدوده خمینی‌شهر تخریب می‌شود

کسب و کار نیوز : دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر گفت: احکام تخریب ۱۰ باغ ویلای غیرمجاز با هزینه‌های میلیاردی در شهرستان خمینی‌شهر صادر و در حال اجراست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, یوسف کریمی، عصر روز گذشته (دوشنبه) در حاشیه اجرای احکام قضائی و تخریب ۲ باغ ویلای میلیاردی، اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم زمین‌های کشاورزی و باغات و همچنین در حوزه شهری در سطح شهرستان خمینی‌شهر هستیم. افرادی سودجو با استفاده از خلاءهای قانونی و ضعف نظارت‌ها اقدام به این ساخت و سازها می‌کنند.
وی افزود: امروز بعد از انجام تشریفات قانونی آرا و احکام قضائی، تخریب ۱۰ باغ ویلا با هزینه میلیاردی و سنگین مالی در این شهرستان صادره شده است. تذکرات اولیه به این مالکان داده شده، اما توجه نکرده‌اند و امروز شاهد این برخورد در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب خمینی‌شهر گفت: این تعداد پرونده پس از مراحل قانونی و صدور رأی قطعی قضائی و احکام اجرایی در دستور کار مسئولان شهرستان قرار دارد.
کریمی با تأکید بر جدیت دستگاه قضائی در برخورد با متخلفان خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه روند ساخت و سازهای غیر مجاز رو به کاهش است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر گفت: دستگاه قضائی با این افراد هیچ تعارفی ندارد و ما هیچ‌گونه مماشاتی در برخورد با متخلفان نداریم و با قاطعیت و سرعت برای اجرای احکام قضائی و قانونی تلاش خواهیم کرد.
وی گفت: قبل از هر گونه اقدام به ساخت و ساز مجوزهای لازم را از مراجعه مربوطه اخذ کنند. ساختمان‌هایی با ارزش بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در اینجا ساخته شده که اگر تشریفات قانونی رعایت شده بود، امروز این بناها تخریب نمی‌شد.
کریمی ادامه داد: از سازمان‌های متولی امر چون جهاد کشاورزی درخواست می‌کنیم نظارت‌های خود را بیشتر کنند و با اجرای مراحل بازرسی تذکرات لازم را بدهند و در مرحله اولیه و شروع به ساخت، اجازه شکل‌گیری ساختمان‌های غیرمجاز را ندهند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی با قاطعیت با صدور مجوزهای لازم از دستگاه دولتی و جهاد کشاورزی حمایت می‌کند ادامه داد: از همه مردم و شهروندان می‌خواهیم هرگونه ساخت ساز اولیه در اراضی کشاورزی و باغات را به جهاد کشاورزی، بخشداری و با دادستانی اطلاع دهند تا با اعزام نیروهای ناظر از ساخت‌وساز غیرمجاز آن‌ها جلوگیری شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.