صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / پرداخت ۱۴۲هزار دلار به بخش خصوصی برای نوسازی اتوبوس‌ها
پرداخت ۱۴۲هزار دلار به بخش خصوصی برای نوسازی اتوبوس‌ها

معاون شهردار تهران خبر داد

پرداخت ۱۴۲هزار دلار به بخش خصوصی برای نوسازی اتوبوس‌ها

کسب و کار نیوز: معاون شهردار تهران از تصمیم دولت برای پرداخت ۱۴۲هزار دلار به بخش خصوصی برای نوسازی اتوبوس‌ها خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محسن پورسیدآقایی در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از ۱۳ دستگاه اتوبوس دو کابین و ۱۱۷ مینی بوس که صبح امروز در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، اظهار کرد: حذف مینی‌بوس از چرخه حمل و نقل طی سال‌های اخیر اشتباه بوده و باید مینی‌بوس‌ها را به شهر برمی‌گرداندیم.

وی با بیان اینکه مراسم امروز حاصل بیش از یکسال تلاش بنده و همکارانم بوده است، ادامه داد: در برخی مسیرها باید اتوبوس‌های قدیمی جمع‌آوری و مینی‌بوس جایگزین شود که همه بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است و امروز شاهد ورود اولین سری مینی‌بوس‌ها به شهر تهران هستیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به  اینکه بخشی از هزینه خرید این مینی‌بوس‌ها توسط بخش خصوصی و وام آن توسط پست‌بانک تأمین شده است، گفت: دیگر نگران دودزا شدن مینی‌بوس‌ها نیستیم؛ چراکه آنها مجهز به فیلتر دوده هستند، این در حالی است که قصد داریم اتوبوس‌های فعلی را هم به فیلتر دوده مجهز کنیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مزایای فیلتر دوده در همه دنیا مشخص شده است، گفت: ۱۰۰ عدد فیلتر دوده خریداری شده قبل از مهرماه روی اتوبوس‌ها نصب خواهد شد. از آنجایی که بعضاً شائبه‌ای ایجاد می‌شود که نصب فیلتر دوده منجر به خرابی اتوبوس شود، قرارداد را با سازنده اتوبوس منعقد کرده‌ایم.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: اتفاق دیگری رخ داده که کار دولت است؛ پیگیری‌هایی که در خصوص نوسازی ناوگان را انجام دادیم دولت را قانع کرد که از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت ۱۴۲هزار دلار به بخش خصوصی پرداخت شود که این رقم نیز به تصویب شورای اقتصاد رسید.

وی ادامه داد: این مصوبه این امکان را می‌دهد که  نوسازی اتوبوس‌ها توسط بخش خصوصی با جدیت بیشتری دنبال شود؛ چراکه براساس مصوبه مذکور شرکت نفت متعهد شده ۱۴۲هزار دلار را به بخش خصوصی بپردازد؛ بنابراین با رقم اندکی از  سوی سرمایه‌گذار، بخش خصوصی می‌تواند اتوبوس‌های جدید را خریداری کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.