صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / پروازهای حج امسال از ترمینال «سلام» انجام می‌شود
پروازهای حج امسال از ترمینال «سلام» انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی:

پروازهای حج امسال از ترمینال «سلام» انجام می‌شود

کسب و کار نیوز- وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که امسال پروازهای حج از ترمینال سلام انجام می‌شود، گفت: با افتتاح این ترمینال، دو بخش ترمینال یک که برای پروازهای خارجی استفاده می‌شد، به پروازهای داخلی اختصاص می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح ترمینال سلام با بیان این‌که پروازهای این ترمینال از اول تیرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد:‌ این پروازها توسط کسانی که می خواهند پروازهای کانکشن به مقصد خارج از کشور داشته باشند یا مسافرانی که از مناطق جنوبی استان تهران و قم قصد پرواز داخلی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این ایام مصادف با ایام حج تمتع است، افزود: برای برقراری پروازهای حج از این ترمینال انجام خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد سطح خدماتی که شهر فرودگاهی به مردم ارائه می دهد، در تراز بالا باشد.

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح این ترمینال نیز گفته بود:‌خدا را شاکریم که در این شرایط خاص توانستیم خدمتی متفاوت را به مردم شریف ایران تقدیم کنیم. در شرایط کنونی نیازمند باور توانستن، اراده مستحکم، پشتکار و استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها هستیم که بتوانیم چرخ پیشرفت کشور را فعال نگاه داریم.

اسلامی با اشاره به هدفگذاری جابجایی ۱۰۰ میلیون مسافر در این فرودگاه و بازستاندن سهم جا‌به‌جایی مسافر هوایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: لازمه تحقق این هدف، توسعه زیرساخت‌های هوانوردی است. این زیرساخت‌ها هم شامل فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و هم زیرساخت‌های ناوبری هوایی و مراقبت پرواز می‌شود. با ارتقا این زیرساخت‌ها می‌توانیم آسمان کشور را برای جا‌بجایی ۱۰۰ میلیون مسافر چه در حوزه پروازهای عبوری و چه پروازهای ترانزیت آماده کنیم.

وی با بیان این‌که افتتاح ترمینال سلام توانسته رویکرد توجه به توان و متخصصان داخلی را پیش بگیرد، ادامه داد صنایعی که سازنده تجهیزات فرودگاهی هستند با سفارش‌ها و درخواست‌هایی که به آنها داده شد، مورد حمایت قرار گرفتند. امروز همچنین در بحث مهندسین مشاور، پیمانکار و سازندگان چه به صورت سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری شاهد یک ارتقای توان داخلی بودیم. این ترمینال با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با استفاده از قرارداد BLT که در ترمینال سلام مورد استفاده قرار گرفته و در کشورهای همجوار نیز شاهد استفاده از آن بوده‌ایم، احداث خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.