چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / تعامل دانشگاه قم و دانشگاه‌های آفریقای جنوبی، زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی
تعامل دانشگاه قم و دانشگاه‌های آفریقای جنوبی، زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی

تعامل دانشگاه قم و دانشگاه‌های آفریقای جنوبی، زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی

کسب و کار نیوز : رئیس دانشگاه قم گفت: تعامل و همکاری دانشگاه قم با دانشگاه‌های آفریقای جنوبی، زمینه‌ساز پیشرفت‌های متقابل علمی و پژوهشی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز، عصر امروز در دیدار مسئول بین‌الملل وزارت علوم آفریقای جنوبی از دانشگاه قم، عنوان کرد: کشور آفریقای جنوبی کشور مهمی در قاره آفریقا است و بزرگانی مانند نلسون ماندلا در این کشور حضور داشتند که جزو شخصیت‌های جهانی هستند و اقدامات وی در تاریخ جهان ثبت شده است و می‌تواند الگویی برای کشورهای دیگر و آزادی‌خواهان در سراسر جهان باشد.
وی افزود: دانشگاه قم یک دانشگاه دولتی است و زیر نظر وزارت علوم جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و می‌توانیم در زمینه‌های علمی و پژوهشی، با وزارت علوم آفریقای جنوبی همکاری داشته باشیم.
رئیس دانشگاه قم بیان کرد: با تقویت بخش بین الملل و افزایش همکاری‌های دانشگاه قم با وزارت علوم کشور آفریقای جنوبی و دانشگاه‌های این کشور بسیار می‌تواند مفید و اثربخش باشد و امیدواریم این دیدار مقدمه‌ای برای همکاری‌های بعدی باشد.
وی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی باید در خدمت پیشرفت و تعالی جامعه قرار بگیرد و کشور ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه تلاش‌های بسیاری دارد و با ارتباطات مناسب می‌توان از تجربیات یکدیگر در جهت ارتقا کشورهای ایران و آفریقای جنوبی قدم برداشت.
دیرباز اظهار کرد: تبادل استاد و دانشجو و همچنین برگزاری همایش‌های مشترک، مواردی است که باید در همکاری‌ها مورد توجه قرار بگیرد تا علاوه بر پیشرفت‌های علمی، در نزدیکی ملل و آشنایی متقابل با فرهنگ و تمدن دو کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی گفت: هیئت رئیسه دانشگاه قم نیز علاقه‌مند است و این آمادگی را دارد تا با بازدید از دانشگاه‌های آفریقای جنوبی، از تجربیات علمی و پژوهشی این کشور نیز بهره‌مند شود
در ادامه این جلسه معاونین دانشگاه و رؤسای دانشکده‌های مختلف به معرفی دانشکده پرداختند و زمینه‌های همکاری با دانشگاه‌های آفریقای جنوبی را بیان کردند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.