صفحه اصلی / استان ها / پرورش کرم ابریشم چند سال قدمت دارد؟
پرورش کرم ابریشم چند سال قدمت دارد؟

پرورش کرم ابریشم چند سال قدمت دارد؟

کسب و کار نیوز :رئیس پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بروجرد گفت: پرورش کرم ابریشم بیش از 4000 سال قدمت دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر علیرضا چگنی اظهار کرد: کرم ابریشم بیش از ۴۰۰۰ سال توسط مردم پرورش داده می‎شد و یک صنعت بزرگ است.
وی ادامه داد: در هر دوره پرورش کرم ابریشم، هر جعبه کامل نوغان حدودا ۳۰ کیلوگرم پیله تر تولید می‎کند که پس از به پیله رفتن نوغان‎ها و پایان دوره پرورش نوغان، پیله‎های کرم ابریشم طی مراحل خاصی جمع می‎شود.
چگنی بیان کرد: در پایان سن پنجم کرم‎ها که سن بلوغ آن‎ها محسوب می‎شود از اشتها افتاده و تغذیه نمی‎کنند، همچنین جثه آنها کوچک شده و به رنگ زرد و شفاف درمی‎آیند.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: در این زمان با گذاشتن وسایل پیله تنی روی کرم‎ها شرایط تنیدن پیله فراهم می‎شود.
به گفته وی خرید تضمینی برای هر کیلو پیله تر ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.
چگنی ادامه داد: پیله، محصول خام برای تولید ابریشم است که دو تا سه روز بعد از تشکیل، کرم درون آن به شفیره تبدیل و تقریبا بعد از دو هفته به صورت پروانه از پیله خارج می‎شود.
رئیس پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بروجرد گفت: در یک مزرعه پرورش کرم ابریشم پروانه‌های بالغ فقط به اندازه مورد نیاز اجازه دارند از پیله خارج شوند. باقیمانده کرم‎ها برای اینکه ابریشم بتواند ریسیده و به پارچه تبدیل شود به وسیله گرما در درون پیله کشته می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.