صفحه اصلی / استان ها / از هر ۱۰ کرمانشاهی یک نفر “سالمند” است
از هر ۱۰ کرمانشاهی یک نفر “سالمند” است

از هر ۱۰ کرمانشاهی یک نفر “سالمند” است

کسب و کار نیوز: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نرخ سالمندی استان را ۱۰.۲ اعلام کرد و گفت: در حال حاضر از هر ۱۰ نفر در استان یک نفر سالمند است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر فاطمه رضوان مدنی با اشاره به شناسایی ۱۰۵ هزار سالمند در استان، گفت: متأسفانه نرخ سالمندی در استان با شتاب بسیاری در حال افزایش است.
وی نرخ سالمندی استان را ۱۰.۲ اعلام و تصریح کرد: این یعنی به ازای هر ۱۰ نفر، یک سالمند در استان داریم. این عدد طی دو سال گذشته از ۸.۵ به ۱۰.۲ رسیده که نگران کننده است.
رضوان مدنی با اشاره به وجود ۱۲ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان، گفت: در حال حاضر دراین مراکز دولتی و خصوصی حدود ۳۲۰ سالمند نگهداری می‌شوند.
وی با اشاره به نیاز استان به افزایش مراکز نگهداری سالمندان در سالهای آینده، گفت: هدف این نیست که همه سالمندان را ما نگهداری کنیم و باید تلاش شود که سالمندان در میان خانواده نگهداری شوند.
رضوان مدنی افزود: هرچقدر هم که کیفیت کار مراکز ما بالا باشد، باز برای سالمندان جایگزین مهر و محبت خانواده نمی‌شود و باید خانواده‌ها قدر سالمندان خود را بدانند و از این افراد که برکت زندگی آنها هستند در میان اعضای خانه خود نگهداری کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت محدود نگهداری سالمندان در مراکز بهزیستی، گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز استان هرچقدر که بخش خصوصی خواهان دریافت مجوز در این حوزه باشد مشکلی نداریم و مجوز داده می‌شود.
وی افزود: هم اکنون بسیاری سالمندان پشت نوبت هستند که توان پذیرش آنها را به دلیل محدودیت ظرفیت نداریم.
رضوان مدنی تصریح کرد: در این شرایط برای پذیرش سالمندان در مراکز دولتی، مددکاران بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد و سالمندی که واقعاً خانواده توانی برای نگهداری آنها ندارد در اولویت پذیرش قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.