صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / خداحافظی پروژه‌های زیان‌ده با جیب بازنشستگان
خداحافظی پروژه‌های زیان‌ده با جیب بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

خداحافظی پروژه‌های زیان‌ده با جیب بازنشستگان

کسب و کار نیوز: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با انتقاد از وجود فشارهایی برای تحمیل برخی پروژه‌های زیان‌ده به صندوق گفت: سعی ما بر این است که شاهد ادامه یا شروع پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند، نباشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در اینستاگرام خود نوشت: برخی اعمال نفوذها در صندوق بازنشستگی کشوری، سبب شروع و اجرای پروژه هایی شده که بعضا از ابتدا توجیه اقتصادی نداشته است.
وی با اشاره به لزوم صیانت و ارتقای دارایی‌های صندوق تاکید کرده است: ما مجاز به شروع یا ادامه اینگونه پروژه های زیان‌ده از جیب بازنشستگان نیستیم.
صالحی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری، یکی از چند مجموعه بزرگ اقتصادی کشور است، اضافه کرد: به همین خاطر تقاضاهای فراوانی برای سرمایه گذاری این صندوق در پروژه های مختلف وجود دارد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه نوشت: یک پروژه موفق اقتصادی باید پس از مطالعات امکان سنجی لازم و در صورت اطمینان از بازگشت سرمایه و دارا بودن جریان وجوه نقد مناسب و بالا بودن نرخ بازده داخلی آغاز شود.
صالحی افزود: اما متاسفانه شاهد شروع پروژه هایی توسط صندوق بازنشستگی هستیم که بعضا توجیه اقتصادی نداشته، سود بسیار پایینی دارند و یا حتی زیان ده هستند و با اعمال فشار برخی متنفذین، به صندوق تحمیل شده اند.
وی اعلام کرد: رویکرد جدید صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری در پورتفو با ارزش افزوده بالا است و ان شاالله سعی ما بر این است که شاهد ادامه یا شروع پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند، نباشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.