صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / تحول و کارآفرینی در پژوهش نیاز اصلی کشور است
تحول و کارآفرینی در پژوهش نیاز اصلی کشور است

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت:

تحول و کارآفرینی در پژوهش نیاز اصلی کشور است

کسب و کار نیوز:رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه عملکردمان در حوزه ورود ایده ها به حوزه تجارت و بهره برداری اقتصادی از فکر نخبگان ضعیف بوده است، گفت: تحول و کارآفرینی در پژوهش نیاز اصلی کشور است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برنانیوز، دکتر حسین وطن‌پور در جلسه هم اندیشی با اساتید و اعضای هیئت علمی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: امروز ایران در زمینه چاپ مقاله های علمی رتبه نخست خاورمیانه است اما به لحاظ نوآوری و کارآفرینی حائز رتبه ۴۵ است.

وی با تاکید بر تحول آفرینی در حوزه کارآفرینی ادامه داد: امروز موضوع دانشگاه های نسل سوم در کشور مطرح شده اما حرکت دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها به سمت کارآفرینی و جلوگیری از یکنواختی و روز مرگی مبتکر و پژوهشگر دغدغه است.

وطن پور توصیه کرد: در سطح دانشگاه‌های کشور با استفاده از توان آموزشگر و پژوهشگران به سمت تحول در حوزه کارآفرینی حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فناور خوب در کشورمان تولید کنیم، برنده ایم.

وی فناور را فردی با اراده درونی قوی توصیف کرد که با استفاده از توانایی علمی و ذهنی خود به سمت حل مشکلات جامعه پیش می رود و یک ایده یاب است.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میدان فعالیت برای فناوران باز شود، توصیه کرد: این افراد در چالش سیستم اداری درگیر نشوند و از وقت و ذهنشان برای حل مسائل استفاده شود.

دکتر وطن پور اضافه کرد: در زمینه فناوری رتبه و جایگاه دانشگاه های کشور در رقابت با یکدیگر اهمیت چندانی ندارد و هر دانشگاهی از ایده فناوران برتر بهره بگیرد، توانمند است.

وی ادامه داد: رتبه ۷۵ فناوری کشور در سال ۹۵ به ۶۵ در سال ۹۷ رسیده است که این نشان از افزایش ثبت اختراعات است.

وی با بیان اینکه ۶۴ شرکت دانش بنیان صادر کننده تجهیزات پزشکی در سطح کشور فعال است، اظهار کرد: فضا از سوی دولت برای کارآفرینی و اشتغال زایی فناوران و فعالان حوزه پژوهش به خوبی فراهم است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در کشورمان محصولات خود را روانه بازار می کنند.

دکتر وطن پور تصریح کرد: تلاش می کنیم تا  شرکت های دانش بنیان را به بازار فروش محصولات نزدیک کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته وزارت بهداشت و درمان به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دو هزار میلیارد تومان کالا خرید داشته است.

 وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵ هزار مقاله به چاپ می رسد و ۴۳ نابغه یک درصد جهانی از حوزه علوم پزشکی ایران است، گفت: نهضت پژوهش کشور وارد مرحله جدیدی از فعالیت های تحول آفرین شده است که در این زمینه وزارت بهداشت با تمام توان پای کار آمده است.

همچنین در این آیین رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ضمن ابراز خرسندی از انتصاب دکتر سید احمد هاشمی به سمت سرپرست این دانشگاه گفت: نیرویی با تجربه مدیریت قوی، کارآمد و دلسوز به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی منصوب شده است.

دکتر حسین وطن‌پور ضمن ابراز خرسندی و تبریک انتصاب مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خواستار همکاری مجموعه همکاران با وی برای تحقق اهداف عالی و خدمت رسانی به مردم جامعه شد.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی با انتصاب در مدیریت جدید، موظف به بر جای گذاشتن خدمتی پر افتخار است.

وی تصریح کرد: دکتر هاشمی نیرویی با سابقه مدیریت و دارای تجربه‌های گران بهایی در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان است.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت افزود: امید است با همکاری نیروهای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شاهد پیشرفت و تحقق اهداف نظام بهداشت و درمان در این خطه از کشورمان باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر کاربردی کردن پژوهش‌های کشورمان گفت: خروجی و استفاده از پژوهش مهم و یک اولویت است.

دکتر سید احمد هاشمی تصریح کرد: در خراسان شمالی استعدادهای خوبی در حوزه پژوهش وجود دارد که برای عملیاتی کردن این ایده ها در استان نوپایمان نیازمند کمک های ویژه وزارت بهداشت هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.