صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / طراحی قوی‌ترین سامانه پروانه کار ایمنی در شرکت ملی گاز ایران
طراحی قوی‌ترین سامانه پروانه کار ایمنی در شرکت ملی گاز ایران

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد

طراحی قوی‌ترین سامانه پروانه کار ایمنی در شرکت ملی گاز ایران

کسب و کار نیوز :رئیس ایمنی وآتش‌نشانی شرکت ملی گاز ایران از صدور پروانه انجام کار توسط این شرکت خبر داد و گفت: این کار با هدف جلوگیری از بروز حوادث در بین شرکت‌های تابعه انجام می‌شود و شرکت پالایش گاز ایلام و مجتمع گاز پارس جنوبی انتخاب‌های نخستین هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, علیرضا شکوهیان در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به اینکه این پالایشگاه از لحاظ ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث یکی از شرکت‌های برتر در مجموعه شرکت ملی گاز ایران است، گفت: شاخص‌های جلوگیری از بروز حوادث این شرکت نشان می‌دهد عملکرد بسیار مثبتی در میان شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی داشته است.
وی از انطباق سامانه‌های پروانه انجام کار با فرآیند برون‌سپاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: به منظور تخصصی‌تر شدن و همچنین جلوگیری از بروز حوادث ناگوار به‌ویژه در زمان برون‌سپاری فعالیت‌ها، سامانه پروانه کار جدید طراحی شده است. در گذشته همه فعالیت‌ها از سوی کارکنان شرکتی انجام می‌شد، اما در سیستم جدید این قابلیت وجود دارد که شرکت‌های پیمانکاری یا حتی اگر همه مجموعه برون‌سپاری شود، قانون و مقررات تغییر نکند.
رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه برای فعالیت‌های پرریسک‌تر کنترل بیشتری اعمال خواهد شد، گفت: تلاش می‌شود فعالیت‌های اجرایی از سوی واحدهای اجرایی و کارهای نظارتی توسط واحدهای نظارتی انجام شود تا فضای اعتماد بین نهادهای عملیاتی بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن این طرح ۱۰ نشست با حضور همه نمایندگان گازهای استانی، مناطق انتقال گاز، پالایشگاه‌ها، مهندسی و توسعه و ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شده است، ادامه داد: با تلاش همکاران عملیاتی و با الگوگیری از نمونه‌های جهانی و همچنین رفع ایرادها و اشکال‌های ۱۵ سال گذشته، قوی‌ترین سامانه پروانه کار در سطح کشور و حتی در تراز جهانی برای جلوگیری از بروز حوادث در شرکت ملی گاز ایران طراحی شده است.
شکوهیان یادآور شد: این سامانه قوی‌ترین سیستم در صنایع پرریسک و خطرناکی مثل گاز است که می‌تواند چابکی و اثربخشی داشته باشد و بهترین سامانه برای جلوگیری از بروز حوادث در کشور است و امیدواریم با پیاده‌سازی این مقررات، پیوسته شاهد رشد و ترقی فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث باشیم.
رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی گاز ایران گفت: افزون بر ایجاد سامانه پروانه کار ایمنی، برنامه‌های شاخص دیگری از جمله ۷۶ دستورعمل بسیار مهم و جامع در ستاد شرکت ملی گاز ایران در حال تدوین است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.