صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ورود ۱۲۰ هزار پرونده به سازمان تعزیرات در ۸۳ روز

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد

ورود ۱۲۰ هزار پرونده به سازمان تعزیرات در ۸۳ روز

کسب و کار نیوز: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از ورود ۱۲۰ هزار پرونده در مجموع ۸۳ روز خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری امروز خود که در محل این سازمان برگزار شد، با تبریک عید سعید فطر به بیان آمار فعالیت سازمان تعزیرات حکومتی طی ۸۳ روز گذشته تا ۲۱ خردادماه، پرداخت و گفت: ۱۲۰ هزار و ۶۴۱ پرونده در این مدت به سازمان تعزیرات وارد شده که ۱۰۸ هزار تای آن رسیدگی شده است.

وی افزود: کل پرونده‌های مانده سازمان تعزیرات در حال حاضر ۵۶ هزار و ۴۵۵ پرونده است و این در حالی است که متخلفین در مجموع ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

رایگانی به اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ۳۵۰۲ تیم گشت مشترک مجموعا ۱۶ هزار و ۴۷۲ مورد بازرسی انجام دادند که ۵ هزار و ۸۲۲ واحد دارای تخلف بودند.

سخنگوی سازمان تعزیارت حکومتی گفت: در راستای سیاست‌های پیشگیرانه سازمان تعزیرات حکومتی برای ۶۶۶۳ متخلف تشکیل پرونده دادیم و ۴۸۲۶ واحد صنفی تذکر گرفتند.

وی افزود: در طول اجرای طرح ضیافت ماه مبارک رمضان متخلفین به پرداخت ۱۹۶ میلیارد و ۴۹۴ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

رایگانی درخصوص شرکت‌های خودروسازی نیز گفت: گروه خودروسازی بهمن نسبت به واگذاری ۱۵۰ دستگاه خودرو تعهد داده بود که با حضور مدیرعامل این شرکت هر ۱۵۰ خودروی بسترن تحویل مشتری شد.

وی افزود: این خودروها به قیمت مصوب سازمان حمایت یعنی قیمت ۱۰۳ میلیون تومان عرضه شد.

سخنگوی سازمان تعزیارت حکومتی به عرضه خودوری هاوال اشاره کرد و گفت: عرضه ۱۰۰ دستگاه از این خودرو باقی مانده بود که به قیمت سازمان حمایت تحویل مشتریان شد.

وی افزود: البته ۱۴۰۰ فقره تعهد برای عرضه این خودرو باقیمانده که در خصوص آن این اطمینان را به مشتریان خواهیم داد که پیگیر حقوق آنها هستیم.

رایگانی گفت: از گمرک آخرین اطلاعات مربوط به قطعات مورد نیاز این خودرو را استعلام گرفتیم، از پلیس راهور تعداد پلاکی که برای این خودرو صادر شده به دست ما رسیده است و اسامی این پلاک‌ها که به نامشان صادر شده را در خواست کردیم و مطمئن باشید نمی‌گذاریم حقوق کسانی که ثبت نام کرده‌اند ضایع شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص شرکت سایپا نیز گفت: این خودروساز به تعداد ۲۰۰۰ فقره تعهد تحویل خودرو داشت که ۱۳۰۰ فقره آن تحویل داده شد و ۷۰۰ شاکی از سوی سازمان حمایت به سازمان تعزیارت آمدند که مهلت یک ماهه به شرکت سایپا سیتروئن دادیم و مدیرعامل این شرکت در تعزیرات تعهد داد که هر ۷۰۰ خودروی باقیمانده طی یک ماه تحویل مشتریانی که ثبت نام کردند آن هم زیر قیمت سازمان حمایت تحویل داده شود و قول می‌دهیم که قطعاً روند تحویل را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد شرکت خودروسازی کرمان موتور هم متعهد به تحویل ۴۵ دستگاه خودرو بود که تحویل داده شده و در حال حاضر ۴۰ نفر جدیداً مراجعه کردند که باز هم در حال رایزینی با این شرکت خودروساز هستیم.

رایگانی افزود: پرونده مهمی که با ۱۷۰۰ شاکی از شرکت هوو وجود داشت بعد از مدت‌ها جلساتی که برگزار کردیم فقط ۳۰ خودرو از این تعداد هنوز تحویل داده نشده که طی یکی دو هفته آینده بدون انجام رسیدگی‌های تعزیرات تحویل مشتریان خواهد شد چرا که سیاست ما حمایت از تولید است و دوست نداریم واحدهای تولید کننده جریمه شوند.

همچنین مطالعه کنید:

ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع یکسال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.