صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ادعای ترامپ درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر تغییر رفتار ایران
ادعای ترامپ درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر تغییر رفتار ایران

ادعای ترامپ درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا بر تغییر رفتار ایران

کسب و کار نیوز: رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که ایران رفتار خود را در نتیجه تاثیر تحریم‌های آمریکا و خروج دولت آمریکا از توافق هسته‌ای تغییر داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از شبکه  خبری آر تی روسیه، ترامپ روز سه‌شنبه در کاخ سفید و در حضور جمعی از خبرنگاران درباره ایران مدعی شد: «ایران اکنون به خاطر تحریم‌ها و بقیه چیزهای دیگر، کشوری متفاوت از آن وقتی هست که من به اینجا [کاخ سفید] آمدم».

ترامپ در ادامه درباره تفاوتی که از آن یاد کرد بر ادعای خود افزود: «وقتی من به اینجا آمدم آن‌ها در همه جا بودند، ایجاد ترور کرده و مشکلاتی به بار می‌آورند».

رئیس جمهور آمریکا با استناد به ادعای خود این اظهارات را نیز مطرح کرد: «آن‌ها اکنون بسیار بیشتر از قبل به آمریکا احترام می‌گذارند».

ترامپ که استدلالی برای هیچ یک از این اظهاراتش نداشت سعی کرد توجه را به فعالیت‌های یاد شده این کشور [ایران] جلب کرده و استدلال کند که دلیل تغییر رفتار ایران به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و «اعمال تحریم‌های فلج‌کننده» بر اقتصاد ایران انجام شده است.

وی با رویگردانی از تاثیر تحریم‌های آمریکا بر مردم عادی ایران، همچنان که آن را پیش از این جنگ اقتصادی علیه ایران خوانده است این اظهارات سخیف را مطرح کرد: «آن‌ها دچار تورم چشمگیری هستند، پول آن‌ها آن‌قدر بی ارزش است که نمی‌توان قرص نانی با آن خرید».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مطرح کردن این اظهاراتش علیه وضع معیشت مردم ایران در اظهاراتی فرافکنانه گفت: «من مایلم درباره این مشکلات به آن‌ها کمک کنم»!

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی در گفت‌وگو با “التلفزیون العربی” درباره این رویکرد ضد ایرانی آمریکا گفت: آمریکا وارد جنگ اقتصادی با ایران شده است؛ جنگ جنگ است خواه اقتصادی باشد خواه نظامی و ما هرگز به آمریکا اجازه نخواهیم داد که به صورت یکجانبه جنگ را بر ملت ایران تحمیل کند و حتماً همه متضرر خواهند شد.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که جنگ اقتصادی رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران تروریسم است و تا زمانی که به اقدامات تروریستی پایان ندهند ما هرگز با آنها گفت‌وگو نخواهیم کرد.

دونالد ترامپ همچنین در جمعی از هواداران خود در ایالت آیووا این ادعا را مطرح کرد: «وقتی که آن‌ها توافق هسته‌ای را امضا کردند، شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. یادتان هست؟ مرگ بر آمریکا! چطور یک توافق را امضا می‌کنید وقتی آن‌ها فریاد می‌زنند: مرگ بر آمریکا!»

وی افزود: آن‌ها دیگر این‌گونه صحبت نمی‌کنند؛ بهتر است که دیگر آن‌طور صحبت نکنند.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.