صفحه اصلی / استان ها / صاعقه‌، جان پنج نفر را در استان اصفهان گرفته است
صاعقه‌، جان پنج نفر را در استان اصفهان گرفته است

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

صاعقه‌، جان پنج نفر را در استان اصفهان گرفته است

کسب و کار نیوز : مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج نفر بر اثر صاعقه جان باخته‌اند و ضرورت دارد کشاورزان، باغداران و کسانی که در ارتفاعات کار می‌کنند به محض شنیدن صدای رعد در جای مسقف پناه بگیرند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, منصور شیشه فروش  اظهار کرد: رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تا پایان هفته در سطح استان پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود افراد برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعد و برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع خودداری کنند.
وی افزود: از ابتدای سال تا کنون پنج نفر در اثر اصابت صاعقه در استان جان باخته اند که ضرورت دارد کشاورزان باغداران و کسانی که در ارتفاعات کار می‌کنند به محض شنیدن صدای رعد در جای مسقف پناه بگیرند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به بارش‌های بهاری و پوشش گیاهان مرتعی در بیش از دو میلیون هکتار از مراتع استان، گرمی هوا و مستعد شدن شرایط برای وقوع حریق در مراتع، لازم است گردشگران و ساکنان مناطق ضمن مراقبت از این منابع با ارزش از روشن کردن آتش در پوشش‌های گیاهی مرتعی جنگل‌های طبیعی و دست کاشت و باغات و مزارع خودداری کنند.
شیشه فروش تصریح کرد: سال گذشته در اثر حریق ۱۷۳ هکتار از مراتع طعمه حریق شد و امسال تاکنون پنج هکتار مرتع در روستای “اذان” شاهین شهر و میمه در آتش سوخت. ایجاد پایگاه‌های اطفا حریق، تقویت تیم‌های گشت و حفاظت از مراتع و تشکیل تیم‌های محلی مراقبت و ارائه آموزش‌های لازم در حفظ ذخایر گیاهی مراتع از اقداماتی است که جهت پیشگیری از حریق توسط منابع طبیعی اجرایی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.