صفحه اصلی / اصناف / ۲۵ درصد کالاهای بازار پارس آباد وارداتی هستند
۲۵ درصد کالاهای بازار پارس آباد وارداتی هستند

۲۵ درصد کالاهای بازار پارس آباد وارداتی هستند

رئیس اتاق اصناف پارس آباد از سهم ۲۵درصدی کالاهای خارجی در بازار خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حمداله محمدی با بیان این مطلب گفت: به دلیل نوسان نرخ ارز و حجم کالاهای وارداتی در بازار پارس آباد به ۲۵ درصد کاهش یافته است. وی با اشاره به فعالیت بالغ بر ۵ هزار واحد صنفی با جواز کسب در پارس آباد در خصوص وضعیت بازار توضیح داد: در حال حاضر بازار روزهای آرامی را می گذراند و موجودی کالا مناسب است اما شاهد نوسان قیمت ها هستیم که دلیل اصلی آن نوسانات نرخ ارز است.
محمدی از عدم همکاری دارایی در خصوص مالیات عملکرد اصناف گله کرد و ادامه داد: دارایی یک نرخ پایه ثابت برای مالیات اصناف دارد و تمامی ارقام براساس این نرخ تعیین می شود و هیچ توجهی به مستندات و وضعیت رکود بازار ندارد. رئیس اتاق اصناف پارس آباد قانون مالیات بر ارزش افزوده را نیز دارای ابهام و نقاط ضعف دانست و افزود: بیشترین مشکل صنوف، صنف طلا فروشان با این قانون است و خواستار توجه مراجع ذیربط به نظرات کارشناسان و رفع موارد ایراد و اشکال این قانون هستیم.
حمداله محمدی از فعالیت ۱۰ فروشگاه زنجیره ای در پارس آباد خبر داد و اضافه کرد: این فروشگاه ها حق و حقوق اتحادیه و اتاق اصناف را پرداخت نمی کنند و ضمن استفاده از فضای کسب و کار شهرستان به دلیل عدم صدور پروانه کسب از اتحادیه ذیربط در پارس آباد، امکان نظارت بر فعالیت ایشان و برخورد با تخلفات آن ها را نداریم، ضمن اینکه باعث تشدید رکود کسب و کار واحدهای صنفی خرده فروش می شوند، بر این اساس خواستار جلوگیری از گسترش بی ضابطه و بدون توجه به ظرفیت کسب و کار شهرستان ها؛این فروشگاهها هستیم.
این فعـال صنفی از مشکلات فراوان صنوف تولیدی سخن گفت و افزود: مهمترین مشکل این واحدها عدم تخصیص وام های ارزان قیمت بانکی در راستای رفع مشکلات مالی، نوسازی خطوط تولید و تهیه مواد اولیه است که خواستار توجه ویژه سیستم بانکی به این موضوع هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.