صفحه اصلی / سرخط خبرها / ایران اشتباه‌های ۵۰ سال پیش فرانسه را تکرار می‌کند
ایران اشتباه‌های ۵۰ سال پیش فرانسه را تکرار می‌کند

یک گردشگر فرانسوی:

ایران اشتباه‌های ۵۰ سال پیش فرانسه را تکرار می‌کند

کسب و کار نیوز: یک گردشگر فرانسوی با اشاره به وضعیت نابه‌سامان سواحل ایران و زباله‌های رها شده در طبیعت، گفت: حدود ۵۰ سال پیش ما هم در فرانسه اشتباه‌های بزرگی داشتیم و طبیعت را به مخاطره انداختیم، به نظر می‌آید ایران درحال تکرار همان اشتباه‌ها است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ژان برای دومین بار به ایران سفر کرده بود، در سفر قبلی شهرهای تاریخی ایران، مثل اصفهان، کاشان، شیراز، یزد و تهران را دید و این‌بار به همراه یک گروه هفت نفره به نوار غربی ایران و استان هایی همچون خوزستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان و نوار ساحلی دریای خزر سفر کرد. او به ایسنا گفت: «کاسپین» یکی از با اهمیت‌ترین دریاچه‌های دنیا است، خوشحال بودم که قرار است در این سفر آن را ببینم، حدود ۵ هزار کیلومتر راه آمدیم تا به بزرگترین دریاچه کره زمین برسیم اما همه آن زیبایی که درباره‌اش خوانده و شنیده بودم در میان زباله‌ها و بی‌نظمی احاطه شده بود. از بهم ریختگی ساحل، حجم زباله و اقداماتی که بیشتر به تخریب منجر شده است، تعجب کردم.
این گردشگر که از حامیان محیط زیست است، اضافه کرد: دکه هایی که به عنوان کافه و رستوران در ساحل ساخته شده، به قدری نامنظم، بهم ریخته و ناپایدار بود که انگار قرار است تا ۲۰ سال دیگر وجود نداشته باشند.
وی ادامه داد: ایران کشور بسیار زیبایی است، متاسف شدم وقتی دیدم مردم طبیعت را محافظت نکرده و به آن احترام نمی‌گذارند. در برخی مناطق مثل سواحل مازندران و گیلان به نظر می‌رسد عمداً می‌خواهند زیبایی را از بین ببرند. این رفتار غیرمسؤولانه چندان خوشایند نیست.
این گردشگر فرانسوی گفت: موضوع حفظ طبیعت اصلاً ربطی به ایرانی و یا فرانسوی بودن ندارد. این مشکل، بین‌المللی است و کشورهای زیادی از گذشته تا به حال با آن درگیر بوده‌اند. در فرانسه هم این اشتباه ها رخ می‌داد، اما با آگاه شدن مردم به ترمیم و جبران اشتباه های گذشته پرداختند. وقتی طبیعت را زیبا نگه داریم نسل‌های آینده هم از آن بهره مند خواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.