صفحه اصلی / استان ها / اختصاص ۶۰۰ هکتار اراضی به مزرعه خورشیدی و گیاهان دارویی گچساران
اختصاص ۶۰۰ هکتار اراضی به مزرعه خورشیدی و گیاهان دارویی گچساران

اختصاص ۶۰۰ هکتار اراضی به مزرعه خورشیدی و گیاهان دارویی گچساران

کسب و کار نیوز : ‌نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس گفت: برای ایجاد مزرعه خورشید و کشت گیاهان دارویی ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی اختصاص داده می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “غلامرضا تاجگردون” در نشست نقشه راه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: ایجاد اشتغال و ایجاد زنجیره تولید در شهرستان گچساران و باشت از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی اظهار کرد: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از دغدغه‌های مردم این دو منطقه است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس خاطرنشان کرد: حضور سرمایه گذاران در این امر مهم بسیار تأثیرگذار است.
تاجگردون تصریح کرد: در دو شهرستان گچساران و باشت با توجه به پتانسیل‌های موجود اقدامات ارزنده‌ای در زمینه خاک و آب و کشاورزی انجام شده است.
وی ادامه داد: اجرای تأمین آب هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت با سه هزار فرصت شغلی یکی از این اقدامات است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس عنوان کرد: شرکت‌های مپها، گیتی پسند و بهین کود در سطح شهرستان‌های گچساران و باشت آمادگی خود را جهت امر سرمایه‌گذاری در ایجاد مزرعه خورشیدی، انرژی‌های پاک، تولید انواع کودهای آلی و ارگانیک، کشت گیاهان دارویی، تولید عسل‌های ارگانیک صادراتی اعلام کردند.
تاجگردون بیان کرد: برای ایجاد مزرعه خورشید و کشت گیاهان دارویی ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی اختصاص داده می‌شود.
وی افزود: شهرستان گچساران به دلیل داشتن آب و هوای خوب و خاک حاصلخیز، کشاورزی ارگانیک و کشت گیاهان دارویی در کشور طرح پایلوت کشوری در این شهرستان اجرایی می‌شود.
پروانه نیک‌مرام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ادامه داد: تاکنون پرونده پرداخت ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر شهرستان گچساران به بانک‌های عامل معرفی شده است که از این میزان ۱۷۹ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر در شهرستان گچساران ۶۶۵ فرصت شغلی ایجاد شده است.
رضا برزگر، رئیس هیأت مدیره شرکت مپها نیز در این نشست گفت: مزرعه خورشیدی با مشارکت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال سه هزار و ۵۰۰ در گچساران راه‌اندازی می‌شود.
وی عنوان کرد: این طرح با مشارکت شرکت فونسیک آلمان برای تولید برق احداث می‌شود و برای اجرای این طرح در مراحل اولیه نیاز به ۷۰ مگاوات انرژی برق است.
علی داوودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به اختلاف ارتفاع در شهرستان‌های گچساران و باشت از بی بی حکیمه تا خامی و ظرفیت سالیانه ۲.۵ میلیارد ذخیره آب ایجاد نیروگاه‌های برق آبی یکی از راهکارهای اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: ایجاد نیروگاه‌های برق آبی در ۱۶۰ نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که تعداد زیادی از آن در شهرستان‌های گچساران و باشت است.
داوودی مهر اضافه کرد: طرح ایجاد نیروگاه‌های برق آبی در مناطق شاه بهرام، حاج قلندر و پیچاب مطالعه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.