صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پیگیری مسئله مدارس لاکچری در کمیسیون آموزش مجلس
پیگیری مسئله مدارس لاکچری در کمیسیون آموزش مجلس

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خبر داد

پیگیری مسئله مدارس لاکچری در کمیسیون آموزش مجلس

کسب و کار نیوز: عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از جلسه مشترک این کمیسیون با مسئولان سازمان مدارس غیردولتی و آموزش و پرورش درباره مدارس لاکچری خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت مدارس لاکچری در تهران به دست ما رسیده است، گفت: در این مدارس، ۸۰ میلیون تومان از والدین دریافت کرده‌اند و دانش‌آموزان را به کشورهای اروپایی بُرده‌اند.

وی افزود: در شرایطی که بخش قابل توجهی از جامعه تحت فشار اقتصادی هستند، آیا درست است که چنین مدارسی در تهران فعالیت کنند؟

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه  مانور تجمل و اشرافی‌گری امری مذموم است که باید جلوی آن گرفته شود، تصریح کرد: برخی از مدارس سرویس‌های آنچنانی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و از سوی دیگر برخی از دانش‌آموزان در مدارسی با کمترین امکانات آموزشی تحصیل می‌کنند، بنابراین چنین تضاد‌هایی به امنیت روانی جامعه آسیب وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: وجود اینگونه مدارس نشان‌دهنده تبعیض آموزشی است که می‌توان گفت تبعیض در این بخش بدترین نوع تبعیض است که باید جلوی آن گرفته شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش مسئله مدارس لارچری را پیگیری می‌کند، اظهار داشت: بنده به عنوان عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش مجلس و همچنین در راستای مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون آموزش در این باره طی هفته آینده جلساتی با مسئولان سازمان مدارس غیردولتی و وزارت آموزش و پرورش برگزار و گزارش آن را به کمیسیون آموزش ارائه می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از تذکر علیرضا سلیمی در جلسه علنی مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس به کمیسیون آموزش مأموریت داد تا این موضوع را پیگیری کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.