صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ایران برای نخستین بار عضو هیأت رئیسه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام شد
ایران برای نخستین بار عضو هیأت رئیسه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام شد

ایران برای نخستین بار عضو هیأت رئیسه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام شد

ژاپن، مالزی و ایران به عنوان اعضای جدید هیأت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام oie انتخاب شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ژاپن، مالزی و ایران به عنوان اعضای جدید هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان بهداشت جهانی دام oie انتخاب شدند.

بر اساس نتایج اعلام شده در انتخابات روز گذشته سازمان بهداشت جهانی دام، ایران در کنار کشورهای ژاپن و مالزی به عنوان عضو هیلت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب گردید.

برابر گزارش های منتشر شده OIE، در این انتخابات از بین ۵ نامزد انتخابات هیات ریسه شامل چین، ژاپن، بنگلادش، مالزی و ایران؛ کشورمان در کنار ژاپن و مالزی با اکثریت آرا به عنوان ۳ عضو هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه انتخاب گردید.

سازمان بهداشت جهانی دام دارای ۵ منطقه امریکا- اروپا- آسیا و اقیانوسیه- آفریقا و خاورمیانه است. در اجلاس سال جاری OIE انتخابات هیات رئیسه مناطق انجام گردید.

ایران برای نخستین‌بار است که با اتفاق آرا به عضویت هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه درآمده است.

منطقه آسیا و اقیانوسیه یکی از مناطق مهم OIE است که دارای ۳۲ کشور است؛ کشورهای مهم عضو این منطقه شامل چین، ژاپن، هند، کره، مالزی، اندونزی بنگلادش، تایلند و ایران هستند. در انتخابات امسال کلیه کشورهای عضو حضور یافته اند. حضور فعال کشورمان در ۲ سال گذشته در اجلاس OIE رهاوردهای قابل توجهی از جمله اجلاس منطقه ای OIE در شیراز برای بیماری تب برفکی، موافقت oie برای انجام ارزیابی دامپزشکی ایران ( pvs) و عضویت ایران در گروه کاری منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال گذشته و انتخاب ایران به عنوان یکی از ۳ عضو هیات رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه OIE در سال جاری را به همراه داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.