صفحه اصلی / اصناف / اقتصاد کشور دولتی است
اقتصاد کشور دولتی است

بازار نقشی در سیاست گذاری های اقتصادی ندارد

اقتصاد کشور دولتی است

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: یکی از دلایل مشکلات اقتصادی امروز دولتی بودن اقتصاد است و بخش خصوصی و بازار نقشی در تعیین سیاست گذاری های اقتصادی ندارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین محرابی افزود: خصوصی‌سازی به معنی پیدایش نظام سرمایه‌داری مبتنی بر رقابت و میزان عرضه و تقاضا در بازار آزاد است و اعطای بنگاه‌های خرد و کلان اقتصادی به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه تسهیلات لازم، که موجب کاهش هزینه‌های دولت در اداره کشور می‌شود که در حال حاضر این شرایط برای اقتصاد کشور بسیار اندک است و اقتصاد کشور دولتی است.
وی تصریح کرد: شرایط امروز اقتصادی کشور ما نیاز به نگاه اساسی و برنامه های جامع کارشناسی دارد و اصناف و بازار نقشی در گرانی و مشکلات اقتصادی بازار نداشته اند.
محرابی اظهار کرد: دولت باید اتاق فکر برای توسعه اقتصاد کشور داشته باشد و با ایجاد شهرک های صنعتی تولید و همچنین مراکز تولید و پرورش دام باعث تقویت و توسعه تولید داخلی شود تا دیگر نیازی به واردات دام از کشورهای دیگر نداشته باشیم.
رئیس اتاق اصناف همدان افزود: دولت باید برنامه مشخصی برای کنترل تورم و رکود در کشور داشته باشد و در این راستا نیز اهمیت وحمایت بیشتری به بخش خصوصی و اصناف بدهد تا با همکاری بخش خصوصی بتوان راهکارهای بهتر و گامی مثبت برای توسعه اقتصادی کشور برداشت

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.