صفحه اصلی / سرخط خبرها / آماده سازی فاز اول اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی
آماده سازی فاز اول اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی

در رودیک چابهاردر حال انجام است

آماده سازی فاز اول اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی

کسب و کار نیوز : مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تمامی زیرساخت‌ها برای سرمای گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, هدایت الله میرمرادزهی افزود: گواتر با حدود چهار هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری از نقاط مهم و سودآور برای پرورش میگو در کشور است.
وی بیان کرد: ذخیره سازی میگو در مزارع پرورشی گواتر چابهار به منظور تأمین بازار داخلی و صادرات انجام شده است.
مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه پارسال ۶۰۰ هکتار مزرعه به زیر کشت میگو رفت اظهار داشت: هزار و ۵۲۰ تن میگوی پرورشی در مزارع سیستان و بلوچستان تولید شد که انتظار می‌رود امسال شاهد افزایش تولید با بیش از ۲ هزار تن باشیم.
وی افزود: پارسال در صورت عدم شیوع بیماری بدون شک مجموع تولید میگو در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار تن می‌رسید اما امسال با برداشت زودتر میگوها قبل از شروع فصل بادهای مونسون و شروع بیماری افزایش برداشت خواهیم داشت.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برداشت میگو اوایل مرداد ماه آغاز و تا قبل از شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.
وی تصریح کرد: ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده که منطقه ساحلی گواتر متصل به آب‌های اقیانوسی بهترین مکان برای پرورش میگو در سواحل مکران است.
وی گفت: سایت پرورش میگوی گواتر به ۲ فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده که فاز شمالی ۱۰۷ مزرعه با تیپ ۲۰ هکتاری طراحی شده که هم اینک ۹۲ مزرعه با سطح مفید حدود هزار و ۴۱۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶ مزرعه ۲۰۰ هکتاری در فاز جنوبی نیز طراحی شده که هم اینک سه مزرعه کامل و یک مزرعه تا ۵۰ درصد با سطح مفید ۴۳۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.
میرمرادزهی افزود: آماده سازی فاز نخست اسکله آبرسانی پروژه پرورش میگوی در رودیک چابهار و آبگیری استخرهای پرورش میگو نوید دهنده اشتغال ۲ برابری در پرورش میگو است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.