صفحه اصلی / استان ها / زنجان / رکود تورمی همچنان گریبانگیر بخش مسکن
رکود تورمی همچنان گریبانگیر بخش مسکن

رکود تورمی همچنان گریبانگیر بخش مسکن

کسب و کار نیوز : قیمت‌های بالای مسکن در زنجان مشکلات و شایعاتی را برای متقاضیان به وجود آورده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, رکود تورمی بخش مسکن که از میانه‌های سال گذشته آغاز شده بود، از ابتدای امسال، سرعت بیشتری گرفته و علی‌رغم کاهش میزان تقاضای واقعی برای خرید، قیمت‌ زمین و آپارتمان در زنجان و برخی دیگر از استان‌ها افزایش یافته است.
این اتفاق در شرایطی رخ داده که متقاضی واقعی برای مسکن وجود دارد ولی این متقاضیان افرادی هستند که با افزایش قیمت توان خرید را از دست داده و از چرخه تقاضا خارج می‌شوند ولی باز هم مازاد عرضه در این بخش سبب نمی‌شود قیمت مسکن پایین بیاید.
در روزهای اخیر نیز شاهد انتشار مواردی در فضای مجازی در رابطه با کاهش قیمت مسکن مبنی بر اینکه طبق بخشنامه جدید بنیاد مسکن از اواسط خردادماه امسال قیمت مسکن با افت ۳۵ تا ۴۰ درصدی مواجه و هرگونه خرید و فروش ملک از سوی کارشناس رسمی دادگستری قیمت‌گذاری می‌شود و امکان انتقال سند بدون نامه کارشناسی قیمت وجود ندارد، بودیم.
در این رابطه معاون مسکن شهری اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، در رابطه با این مسئله اظهار کرد: تاکنون در این رابطه بخشنامه‌هایی به این اداره‌کل ابلاغ نشده است.
علیرضا مقدم ادامه داد: ارزش‌گذاری ملک خصوصی افراد خارج از چارچوب قانون است و قیمت‌گذاری واحد مسکونی و ملک افراد جزو وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیست.
بی‌سر و سامانی بازار مسکن سبب شده است که قیمت‌گذاری‌های بخش مسکن غیرمنطقی بوده و متقاضیان واقعی توان خرید خود را از دست بدهند و یا اینکه شایعاتی و اخبار خلاف آنچه که واقعیت دارد، در فضای مجازی منتشر شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.