صفحه اصلی / سرخط خبرها / کشف گوری تاریخی در رشت
کشف گوری تاریخی در رشت

کشف گوری تاریخی در رشت

کسب و کار نیوز : معاون میراث فرهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از کشف گوری تاریخی در محله خواهر امام رشت خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, ولی جهانی اظهار کرد: در روز جمعه، به دنبال تماس یکی از فعالان حوزه میراث فرهنگی مبنی بر کشف گوری تاریخی در محله خواهر امام رشت، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مأمور بررسی و پیگیری این خبر شد.
وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از وجود گوری خرپشته‌ای ساخته شده از آجر در محل خاکبرداری بوده است. در اقدام اولیه، بنا به نظر این معاونت، عملیات خاکبرداری تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه محله خواهر امام، از جمله محله‌های قدیمی رشت و شامل بافتی تاریخی است، اظهار کرد: مطالعات اخیر در زمینه باستان‌شناسی شهری، وجود لایه‌های باستانی و ابنیه و شواهد تاریخی را در زیر سطح مسکونی فعلی این شهر مسجل نموده که پیشینه این شهر را حداقل تا ۱۰۰۰ سال به عقب برده است.
معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به نتایج کاوش در مسجد صفی و نیز گور فوق در محله خواهر امام رشت، خاطرنشان کرد: آثار و شواهد مادی فراوانی از تاریخ و سرگذشت این شهر هنوز مدفون و ناشناخته است که به کمک مطالعات باستان شناسی قادر به درک آن‌ها خواهیم بود لذا گسترش باستان‌شناسی شهری، در دستور کار این معاونت قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.